چه چیز هایی برای تولد 12 سالگی کلش آف کلنز مورد انتظار است؟!
- تاریخ :1403/04/30
یکی بصورت دائم فعال
و یکی بصورت یکباره
لایف اورا قابلیت و توانایی دائمال فعال هست. مقداری از جون نیرو هارو به خودشان بر میگرداند ولی فقط نیرو هایی که در داخل شعاع لایف اورا قرار دارند . در لول 1 برای واردن 20% میباشد. پس یک نیرو با 100 تا جون باید 120تا جون داشته باشه… ولی اون 20 تا جون رو واقعا به اون نیرو نمیده بلکه تا زمانی که در داخل لایف اورا هست میگیره و به محض خروج کم میشه . مهم نیست که در بالای نیرو چه مقدار جون جمع شده باشه چون که در خود سیستم بازی او نیرو به عنوان 20%+ ثبت شده. سوال اینجاست که اگر نیرویی 100 تا جون داشته باشه و وارد لایف اورا میشه و جونش 60 میشه و سپس از محوطه خارج میشه در واقع و در سیستم چقدر جون داره ? اینجا 60 تا جون 120% محسوب میشود که به حالت زیر محاسبه می شود
(N×Y)-N=X
N:جون باقی مینده
Y:مقدار جونی که بر اساس لول واردن افزایش می یابد
X: مقداری که باید از جان باقی مانده کسر کنیم
(60×1.2)-60=12
(-12)+(60)=48
راه دیگه برای شناسایی چگونگی این که این اتفاق برای نیرو های داخل لایف اورا میوفته این هست که واقعا اصلا نیاز به ریاضی زیاد نیست ولی برای شروع برای نیرویی که داخل دایره میشه بجای گرفتا 100% از آسیب 83.3% دمج میگیره
با هر بار ارتقا مشخصا این مقدار از آسیب وارد شونده به نیرو ها کاهش میابد.
و حداکثر آن 50% میباشد که از واردن 20 منشاء میگیرد.
همچنین یک مقدار محدودی از جون برای یک نیرو قابل دریافت هست…
این برای جلو گیری از بیش از حد قوی بودن واردن هستش ویا جلوگیری از حمله ی (mass attack) با تانک ها هستش.
این مقداری که افزایش پیدا میکنه هم با افزایش لول واردن همراه هست (70 تا از لول 1 تا 275 در لول 20)
همان مقدار که برای نیرو های زمینی صدق میکنه برای هوایی هم میکنه… همین طور برای هیرو ها .
اما همین اتفاقات برای دفاع برای دیفنس ها و هیرو ها صدق میکنه… این چیزی بود قبلا فکرشو میکردیم… دیده شده مردم اخیرا وسط بیس هاشون رو سوراخ میکنند تا بتونن واردن رو بجای هیرو ها و حتی کلن کستل جا بدن ! چون فکر میکنن به همه ی ساختمون ها و هیرو ها جون اضافه میدهند !
نکته: جنجال ناشی از منابع انلاین; اخیرا دیده شده که تمامی ویکی ها (ویکی به منبع خبری ای میگویند که در یک موضوع اطلاعات وسیعی داشته باشه) اطلاعات نا درست داده بودند!!! در واقع اصلا نمیکنه !
خودتان با کمی درنگ به این نتیجه میرسین که همه ی ساختمان ها حد اکثر افزایش رو دریافت میکنن (که در لول 20 ,275 تا میگیره) و این مقدار از افزایش خیلی تاثیر گذاره…… !
محوطه ی لایف اورا کاملا مشخص هستش هم در دفاع هم در حمله
یک نکته ی بسیار جالب فرعی : چون که این افزایش جون یک عامل درصدی (%) هست و نوار جون نیرو ها خود نشان دهنده ی درصدی از تمام جون هستند نیرویی که از جونش کم شده همون مقدار از جون رو روی نوار جون نشان داده میشود (هرچند که در سیستم این عدد افزایش یافته هست) زمانی که نیروی شما از دایره میره بیرون و دباره وارد میشه جونش کمو زیاد نمیشه روی نوار بالای سرش.
توانایی یکباره :. این توانایی هر 5 لول یک بار افزایش میابد و از لول 5 در دسترس هست. هر آن چه در داخل دایره ی واردن هست به یک باره “زد-صدمه” میشه… (همینطور هیرو ها) برای این که این قدرت هم زیادی از کنترل خارج نشه طول مدت این فن تا 5 ثانیه هست که با هر بار ارتقا نیم ثانیه اضافه میشود به 3.5 ثانیه ی اولیه.
همینطور چیز هایی که باعث جلوگیری از جان بخشی دوباره ی(heal) نیرو ها میشود توسط انترنال توم از بین میرود (فقط در زمان محدود خود این قابلیت هست به محض تمام شدن انترنال توم همه چیز باز میگردد)
یک چیز که ارزش نوشتنش رو داره توانایی واردن در مقابل توانایی کویین هست :
وقتی توانایی کویین فعال میشود کویین فقط از دست رس دفایی ها در امان می ماند یعنی هنوز قابلیت خوردن صدمه رو داره و خواهد داشت و هیچ وقت هم
ضد صدمه نبوده!!! فکرشو بکنین… اگه کویین از جاینت بامب یا ایگل بخوره صدمه میبینه که اثبات حرف ماست. زمانی که توانایی کویین بعد از پرتاب توپ های
زمانی که اوایل تاون هال 11 آمده بود همه فکر میکردند که چون که هنوز 2 تا هیرو هستند که نیاز دارند با دارک ارتقاء یابند این هیرو در ازای دارک فقط الکسیر میگیرد… . نه این گونه نیست !!! از همان اول که واردن آمد اصلا مشخص بود که ارتقا آن همراه با الکسر هست چون که واردن قرار بود یک نیروی حمایتی یا امدای به نهوی باشه (support hero).
تنظیمات واردن: کسایی که که واردن نداشتند و تازه ازادش کردند اصلا با اون خو نگرفته اند… به محض باز کردنش متوجه این میشوند با بقیه ی هیرو ها فرق داره
اولین چیزی هم که به چشم میاد این هست که به 2 حالت زمینی یا هوایی قابلیت تغییر داره که اول روشن نیست برای چی .
تمامی توانایی های واردن (هر جفت) هم در حالت هوا هم در حالت زمینی برای تمامی نیرو ها هست اما سوال اینجاست… چه فرقی میکنه ؟
اخرین موضوع قابل بحث و گفتگو:
اولین چیز برد واردن هست که از کویین که بیشترین رو داشت هم بیشتره…
برد کویین 5 مربع و واردن 2 مربع بیشتر یعنی 7 تا هست… به دنبال رینج 7 مربعی واردن که دقیقا هم اندازه باویزارد تاور و تسلا هست می تواند حتی بدون این که مورد اصابت قرار بگیرد ان ها را مورد هدف قرار دهد… دیفنس جدید منتشر شده به نام بامب تاور هم با برد 6 تایی خود توان مقابله با واردن را ندارد.
واردن میتواند هر موقع هدف خود را عوض کند…
برای مثال : یک تعداد والکری در حال زدن مخازن هستند هنوز کارش تمام نشده میرود به کمک یک عده از ویزارد که به تازگی همه به هم پیوستند…
میتواند در حالی که مقدار کمی از جون تاون هال باقی مانده برود و به یک جای دیگر حمله ور شود… احتمالا یک چیز دیگری نظرش رو جلب کرده.
همیشه با بیشترین مقدار نیروی باقی مانده حرکت میکند که خودش سود و منفعت خیلی خوبی هست چرا که نیرو ها میتوانند در برد لایف اورا باشند و در زمان انترنال توم هم ازش استفاده کنند.
ورود به کانال تلگرام عضویت در پیج اینستاگرام