» خانه » مطالب » معرفی شهر آنتالیا ترکیه و سفر به دبی

معرفی شهر آنتالیا ترکیه و سفر به دبی

معرفی شهر آنتالیا ترکیه و سفر به دبی

آنتالیا از بهترین شهر‌های ساحلی ترکیه و یکی از پرطرفدارترین مقاصد توریستی در دنیا است. آنتالیا با داشتن سواحل زیبا و طبیعت و منظره‌های زیبایش معروف است. این شهر دارای تاریخ غنی و آثار باستانی دیدنی و جالب نیز هست. رستوران‌ها و هتل‌های آنتالیا از بهترین‌ها در کشور ترکیه هستند و شامل امکانات بسیار خوبی می‌شود. این شهر در غرب ترکیه واقع شده و در ساحل دریای مدیترانه است. مساحت آنتالیا 1400 کیلومترمربع است و حدود 1.2 میلیون نفر جمعیت دارد.

آب و هوا

آنتالیا دارای آب و هوایی مدیترانه‌ای و معتدل است و این به دلیل واقع شدن در دریای مدیترانه است. این شهر زمستان‌های ابری دارد و تابستان‌ها معمولاً این شهر آفتابی و مناسب برای رفتن به ساحل است.

هتل‌های آنتالیا

تور آنتالیا از نظر امکانات رفاهی و اقامتی این شهر بسیار خوب بوده و شامل هتل‌های بسیار زیاد و متنوعی می‌شود. هتل‌های آنتالیا شامل هتل‌هایی 5 ستاره و همچنین هتل‌های 4 ستاره و ارزان‌تر می‌شود. از نظر قیمتی این شهر دارای انتخاب بسیار زیادی است و می‌توانید با توجه به بودجه خود هر نوع هتل‌ و اقامت‌گاه را انتخاب کنید و در طول سفر خود در آنجا اقامت داشته باشید.

به گزارش سفر باتو ، از هتل‌های خوب آنتالیا باید به هتل اورنج کانتی اشاره کرد که یک هتل 5 ستاره در آنتالیا است. این هتل دارای معماری لوکس و دیدنی قرن 16 اروپایی است و بر اساس خانه‌های هلندی ساخته شده است.این هتل دارای اتاق‌هایی با منظره رو به دریا یا کوهستان است و دارای امکاناتی لوکس مانند خدمات ماساژ، استخر و جکوزی است.

یکی از هتل‌های خوب 4 ستاره شهر آنتالیا هتل گرند پارک لارا است. این هتل دارای 4 ساختمان است و شامل اتاقهایی با امکانات خوب است. آنجا شامل استخر، سالن بازی بچه‎ها، سالن ورزشی و سالن رستوران می‌شود.

راه‌های دسترسی به آنتالیا

بهترین راه برای رفتن به آنتالیا از طریق هوایی و با استفاده از هواپیما است. فرودگاه بین‌المللی آنتالیا یکی از فرودگاه‌های خوب ترکیه است که در 10 کیلومتری شهر واقع شده است.

جاذبه‌های آنتالیا

شهر آنتالیا از نظر داشتن جاذبه‌های مختلف گردشگری بسیار غنی بوده و شامل جاذبه‌های مدرن، تاریخی و طبیعی می‌شود.

از موزه‌های بسیار عالی در آنتالیا باید به موزه باستان‌شناسی آنتالیا اشاره کرد. این موزه شامل آثاری بسیار قدیمی از دوران پیش از میلاد در آنتالیا می‌شود و شامل 13 سالن مختلف است. آنجا می‌توانید آثار هنری زیبا و مجسمه‌های بسیار دیدنی را مشاهده کنید.

شهر قدیمی آنتالیا به بافت قدیمی شهر می‌گویند که شامل خیابان‌های سنگ فرش و باریک با خانه‌هایی قدیمی و سنتی می‌شود. آنجا دارای مغازه‌های عتیقه فروشی و صنایع دستی می‌شود. در این بخش شهر بخشی از ساختمان‌های دیدنی مثل برج ساعت را نیز می‌توانید مشاهده کنید.

آکواریوم آنتالیا یکی از جاذبه‌های مدرن و جدید آنتالیا است که در یک ساختمان زیبا واقع شده است. در آنجا می‌توانید یکی از بزرگترین تونل‌های آکواریوم را مشاهده کنید. این آکواریوم شامل انواع ماهی‌های مختلف از آبهای شور وشیرین می‌شود و 40 بخش مختلف دارد. همچنین تور دبی را از دست ندهید.

سواحل آنتالیا بهترین جاذبه این شهر محسوب می‌شوند که بسیاری را برای تفریح در تعطیلات به سمت خود می‌کشانند. سواحل این شهر در مناطق مختلف مثل لارا و کمر واقع شده‌اند و آنجا شامل جزایر دیدنی و زیبایی نیز می‌شود. سواحل آنتالیا با داشتن شن‌هایی ریز و طلایی و آبهایی تمیز و شفاف بهترین جا برای ساحل رفتن است. این شهر برای علاقه‌مندان به ورزش‌ها و فعالیت‌های آبی هم بسیار مناسب است و شامل تفریحات مختلف مثل جت اسکی سواری، قایق‌های مختلف و پاراگلایدر و پاراسیلینگ می‌شود. همچنین آنجا یکی از بهترین شهر‌های ساحلی برای غواصی است.

از نظر باستانی هم آنتالیا شهری قابل توجه است، آنجا شامل شهر‌های باستانی مثل پرگ و آسپندوس می‌شود که در گذشته بخشی از یونان باستان بوده‌اند و در آنجا می‌توانید آثاری بجا مانده از دوران یونان و روم را مشاهده کنید.

از جاذبه‌های دیدنی طبیعی آنتالیا باید به غار کارائین اشاره کرد که شامل تالار‌های بزرگ و دیدنی‌های بسیار جالبی می‌شود و یافته‌های باستان شناسان نشان داده که انسان‌هایی از گذشته بسیار دو در آنجا زندگی می‌کرده‌اند. دیگر جاذبه طبیعی آنجا کوه کیمائرا است که کوهی همواره دارای آتش است و در حال سوختن است. این به دلیل خروج گاز طبیعی از این کوه است که باعث شعله ور ماندن آتش در این کوه می‌شود. بسیاری برای دیدنی این پدیده جالب طبیعی به این منطقه می‌روند که در هنگام غروب بسیار جالب و دیدنی است.

مراکز خرید آنتالیا

شهر آنتالیا برای خرید هم بسیار مناسب بوده و شامل مراکز خریدی مثل میگروس شاپینگ مال، مال آو آنتالیا و دیپو می‌شود. یکی از بهترین مراکز خرید در آنتالیا مرکز خرید تراسیتی است. این مجموعه شامل فروشگاه‌هایی از برند‌های مختلف خارجی و همچنین ترکی می‌شود. برند‌های خارجی مثل آدیداس در این مرکز خرید شعبه دارند. آنجا دارای امکاناتی نظیر رستوران و کافه‌های مختلف نیز می‌شود. این مرکز خرید شامل سالن‌های سینما نیز می‌شود که از امکانات تفریحی آنجا محسوب می‌شود.