» خانه » مطالب » دندان پزشکی اسلامشهر

دندان پزشکی اسلامشهر

هر چند وقت یک بار به دندانپزشک مراجعه کنیم؟

اغلب توصیه می شود که افراد باید در سال یک یا دو مرتبه برای معاینه دندان ها به دندانپزشک مراجعه کنند. تناوب مراجعه به دندانپزشک به مواردی همچون بهداشت دهان و دندان، رژیم های غذایی، سن، بیماری های خاص و … بستگی دارد که ممکن است برای افراد مختلف این تناوب متفاوت باشد.

به نظر شما بهترین دندانپزشک اسلامشهر کیست؟

اصولا تمامی دندانپزشکان سعی در تشخیص و درمان بیماری های دهان و دندان را دارند و تلاش می کنند طبق پروتکل های تعریف شده عمل کنند اما در این بین دندانپزشکانی هستند که با بهره گیری از تکنولوژی نوین درمان‌، برخورداری از مهارت‌های حل مشکل، توجه به سلامت بیمار و دلسوزی و صداقت که از شروط یک دندانپزشک خوب بودن است.

 

متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی در اسلامشهر

رشته دندانپزشکی ترمیمی یکی از رشته های تخصصی دندانپزشکی است که پزشک بعد از گذروندن دوره عمومی دندانپزشکی وارد رشته تخصصی ترمیمی و زیبایی دندانپزشکی می‌شود که می توانید از این لینک به لیست بهترین پزشکان دندان پزشکی اسلامشهر دسترسی داشته باشید.

 

چگونه یک دندانپزشک خوب در اسلامشهر پیدا کنم؟

ویژگی های یک دندانپزشک خوب توضیح داده شد و حالا نوبت شما است که با کمک سایت دکتریاب و یا سایر رسانه ها با توجه به خدماتی که دندانپزشک به شما ارائه می کند و یا تجربه دوستان و فامیل اقدام به انتخاب پزشک خود کنید. البته سعی کنید بدون دلیل دندانپزشک خود را که به کارش اعتماد دارید، عوض نکنید.

برای دسترسی به لیست دندانپزشک های اسلامشهر در محله های متوفاوت می توانید به مانند زیر در دکتریاب جستجو بفرمایید :

بهترین دکتر دندانپزشک اسلامشهر کیست؟

شما می توانید از لیست پزشکان دندانپزشکی اسلامشهر پزشکان را مشاهده کنید و با توجه به نظرات بیماران، بهترین دکتر دندانپزشک اسلامشهر را انتخاب کنید.

دندانپزشک در اسلامشهر

در صورتی که درگیر مشکلاتی از قبیل عصب کشی، پر کردن، ترمیم دندان، روکش کردن دندان، کشیدن دندان و… هستید، می‌توانید در این صفحه از میان بهترین دندانپزشکان اسلامشهر، فرد مناسب خود را انتخاب کرده و با مراجعه به یک دندانپزشک خوب، مشکل خود را درمان کنید.

تخصص دندانپزشکی

وقتی صحبت از دندانپزشکی می‌شود، احتمالاً تصور شما مطب دندانپزشکی خانواده‌تان است که مرتباً برای معاینه و جرم‌گیری دندان به آن مراجعه می‌کنید. اما این حرفه گستره وسیع‌تری دارد و دندانپزشک عمومی تنها یکی از تخصص‌های این رشته است. اگر درباره دیگر انواع دندانپزشکی کنجکاوید، مطلب درستی را برای خواندن انتخاب کرده‌اید.

 

جراح و دندانپزشک عمومی

دندانپزشک عمومی که دندانپزشک خانواده نیز نام دارد، به طور مرتب از بهداشت دهانی شما مراقبت می‌کند. این افراد بیشترین درصد جمعیت دندانپزشکان را تشکیل می‌دهند و اکثر کار آن‌ها در ارتباط با مسائل پیشگیرانه و مهم بهداشت دندان است. این مسائل عبارتند از: جرم‌گیری مرتب دندان‌ها، عکس برداری اشعه ایکس دندانپزشکی و آموزش بهداشت دهانی مناسب در خانه به بیماران. دیگر وظیفه دندانپزشک عمومی بازسازی دندان‌هاست، مثلاً پر کردن دندان در صورت وجود پوسیدگی، بازسازی ترک یا شکستگی دندان و سفید کردن دندان. همچنین درمان مشکلات ناشی از بیماری لثه و مشکلات مربوط به ریشه در زیر خط لثه را نیز بر عهده دارد. دیگر وظیفه دندانپزشک عمومی راهنمایی بیمار برای سیم‌کشی دندان، نصب دندان مصنوعی، محافظ دهان و دیگر درمان‌ها است. از آن‌جا که شما احتمالاً بیش از هر پزشک دیگری، به دندانپزشک عمومی‌تان مراجعه می‌کنید، وی سلامت دهان، گردن و سر را نیز زیر نظر می‌گیرد تا از وجود مشکل احتمالی باخبر شود.

با اینکه دندانپزشک‌ عمومی توانایی درمان اکثر موارد را دارد و حتی ممکن است تجربه زیادی برای ارائه برخی خدمات تخصصی داشته باشد، اما معمولاً بیمار را به یک متخصص خاص مثل موارد پایین ارجاع می‌دهد.

https://drsheidaclinic.com/

ارتودنتیست

احتمالاً کار ارتودنتیست را تنها سیم‌کشی دندان می‌دانید، اما وظایف آن‌ها فراتر از این است. به طور کلی وظایف ارتودنتیست اصلاح ناهنجاری و ناهم‌ترازی دندان‌ها، استخوان‌های چانه و دیگر ساختارهای حمایت‌کننده صورت است؛ که این کار هم به منظور زیبایی و هم تصحیح عملکرد انجام می‌شود. به این شکل که با طراحی ابزارهای دهانی مانند سیم‌کشی ، قاشقک دندانی شفاف، محافظ دهان، پوشش سر، نگه‌دارنده و ماسک صورت، عوارض پیشرونده را اصلاح کرده و قدرت جویدن بیمار را تقویت می‌کنند. تمام این ابزارها به مرور زمان ساختارهای استخوانی بدشکل و دندان‌های فاصله‌دار را اصلاح می‌کنند.

جراح اورال  و ماگزیلوفاسیال 

جراحان اورال و ماگزیلوفاسیال روی بافت‌های سخت و نرم اطراف دهان تمرکز می‌کنند. این بافت‌ها عبارتند از لثه، گونه، لب‌ها، کام سخت، کام نرم، زبان و بافت‌های فاسیال. این جراح‌ها پس از یادگیری اصول دندانپزشکی، در بیمارستان آموزش می‌بینند، در نتیجه در مقایسه با دیگر دندانپزشک‌های حرفه‌ای جراحی‌های تهاجمی‌تری انجام می‌دهند؛ از جمله کشیدن دندان در موارد پیچیده و اصلاح یا هموارسازی چانه با جراحی به منظور ایجاد فونداسیون برای دندان مصنوعی. همچنین جراحی‌های بازسازی، جراحی‌های شکاف کام یا شکاف لب، و بعضاً بیوپسی، برداشتن بافت سرطانی، درمان عفونت‌های صورت و یا حتی توقف تنفس حین خواب را بر عهده دارند. به طور کلی جراح‌های دهان زمینه را برای کارهای بعدی روی دندان فراهم می‌کنند؛ به این معنی که کارهای لازم را قبل از نصب ابزار دهانی، دندان مصنوعی و یا عمل‌های زیبایی انجام می‌دهند.

 

پریودنتیست (متخصص جراحی لثه)

تمرکز پریودنتیست‌ها روی لثه است و وظیفه آن‌ها پیشگیری، تشخیص و درمان مشکلات مختلف لثه می‌باشد. این موارد عبارتند از درمان تورم و درد بیش از حد لثه، تشخیص و درمان بیماری لثه (یا بیماری پریودنتال)، کاشت دندان و پیوند زیبایی پوست روی لثه. به طور کلی هر گاه نیاز باشد عمل گسترده‌ای روی لثه انجام شود، پریودنتیست وارد عمل می‌شود. درمان بیماری لثه بخش بزرگی از کار پریودنتیست است، در نتیجه پریودنتیست‌ها اغلب به دندانپزشک‌های عمومی توصیه می‌کنند که برنامه‌های پیشگیری و درمانی ارائه دهند که مناسب سبک زندگی بیماران باشد.

پروستودنتیست (متخصص پروتزهای دندانی)

همانطور که از نامش پیداست، وظیفه پروستودنتیست فراهم کردن پروتز برای جایگزینی دندان‌های آسیب‌دیده، پوسیده و یا کنده‌شده است. پروتز دهانی ابزار دندان مصنوعی هستند و شامل تاج، پل، دنتور، ایمپلنت و روکش دندان می‌باشند. این جایگزین‌های دندانی هم به منظور زیبایی و هم عملکردی هستند و می‌توانند تا حد زیادی توانایی جویدن، گاز گرفتن و حرف زدن موثر و امن را تقویت کنند. احتمالاً اصطلاح «زیباسازی لبخند» که شامل بازسازی اساسی ظاهر لبخند است، به گوشتان خورده است. پروستودنتیست‌ها اغلب این کار را هم برای زیبایی و هم در موارد بازسازی تروماتیک انجام می‌دهند. پروستودنتیست‌ها با آزمایشگاه‌های دندانپزشکی که ابزار دهانی و دندان مصنوعی می‌سازند همکاری نزدیک دارند تا مطمئن شوند طراحی و کیفیت پروتزها کاملاً مناسب هر بیمار است.

 

اندودنتیست (متخصص درمان ریشه دندان)

قسمت داخلی دندان که توسط مینای سخت دندان و لایه داخلی دنتین محافظت می‌شود، زیر خط لثه قرار دارد و به آن پالپ می‌گویند. این قسمت نرم بوده و از بافت زنده و حساس تشکیل شده است و این همان قسمتی است که اندودنتیست‌ها روی آن تمرکز دارند. پالپ دندان ممکن است بر اثر آسیب، تروما یا پوسیدگی صدمه دیده یا ملتهب شود، که در این صورت باید درمان یا برداشته شود. اگر بتوان آن را درمان و حفظ کرد، دندان در دهان بیمار زنده باقی می‌ماند. اما اگر نتوان آن را حفظ کرد، عصب‌کشی انجام می‌شود، که احتمالاً شایع‌ترین عمل انجام شده توسط اندودنتیست‌ها است.

دندانپزشکی ارزان در اسلامشهر

چرا خدمات دندانپزشکی ارزان نیست؟

واقعیتی که در صنعت دندانپزشکی نمی توان انکار کرد این است که همواره تعرفه مربوط به خدمات آن در مقایسه با هزینه های سایر خدمات پزشکی اندکی بالا است.

علت اصلی تعرفه های بالا در دندانپزشکی، مهارت و تخصص مورد نیاز در این کار و همچنین قیمت بسیار بالای مواد مصرفی و تجهیزات دندانپزشکی است.

واقعیت امر این است که با این همه تعرفه های گرانقیمت بسیاری از مردم به ویژه اقشار کم درآمد جامعه توان مالی کافی برای پرداخت هزینه های دندانپزشکی برای نگهداری دندان‌هایشان ندارند. به همین دلیل است خدمات مربوط به دندانپزشکی ارزان برای همه افراد گزینه مناسبی است.

شرایطی که دکتر سولماز بیابانی برای بیماران خود در نظر گرفته‌اند تا بتوانند از خدمات دندانپزشکی با قیمت بسیار مناسب و کیفیت عالی استفاده کنند:

دکتر سولماز بیابانی متعهد هستند تا کیفیت را فدای تعرفه‌های ارزان قیمت دندانپزشکی نکنند اما از طرفی تمام تلاش خود را می کنند تا قیمتی بسیار مناسب به بیماران خود ارائه کنند.

اگر در ارائه خدمات دندانپزشکی از مواد بسیار ارزان و بی‌کیفیت استفاده شود، پس از مدت کوتاهی، بیمار با مشکل مواجه شده و مجبور می‌شود مجدداً مبلغی را برای درمان دندان‌های خود بپردازد.

در این حالت نه تنها بیمار خدمات دندانپزشکی ارزانی را دریافت نکرده، بلکه اگر با دید بلندمدت نگاه کنیم، پول زیادی را بابت درمان دندان‌های خود پرداخته است.

به همین جهت، دکتر بیابانی خرید مواد بی‌کیفیت دندانپزشکی را به کلی از برنامه‌های خرید کلینیک دندانپزشکی خود خارج کرده‌اند و تنها از موادی استفاده می‌کنند که بارها کیفیت آن‌ها تست شده و مشکلی برای بیماران ایجاد نکرده است.

راهکار دکتر بیابانی برای ارائه خدمات دندانپزشکی ارزان در اسلامشهر چیست؟

دکتر سولماز بیابانی برای هر یک از خدمات دندانپزشکی، لیستی از مواد دندانپزشکی با کیفیت را تهیه کرده‌اند و به بیماران خود چند گزینه راه پیشنهاد می‌دهند. سپس بیماران ایشان می‌توانند با توجه به بودجه خود، گزینه‌ای را که برایشان مناسب‌تر است را انتخاب کنند.

در این حالت به دلیل اینکه تمامی گزینه‌ها دارای استانداردهای لازم هستند، بنابراین بیمار این دغدغه را ندارد که مبادا در آینده نزدیک دندان او مجدداً با مشکل مواجه شود.

چرا هر درمان دندانپزشکی ارزانی خوب نیست؟

 

نکته مهم و قابل توجه در رابطه با اهمیت دندانپزشکی ارزان برای بیمار توجه به متریال ها و مواد اولیه مصرف در حین درمان دندان‌ها است. چرا که برخی از دندان پزشکان که خدمات مرتبط با دندانپزشکی ارزان را به بیماران خود ارائه می دهند از مواد خوب و باکیفیتی در روند درمانی خود استفاده نمی‌کنند.

از این رو بیمارانی که به این دسته از مراکز درمانی مراجعه می‌کنند به مراتب از ماندگاری درمان های مطلوب و باکیفیت محروم می‌مانند. از جمله خدمات درمانی دندان پزشکی ارزان شامل موارد زیر است:
• عصب کشی ارزان
• جرم گیری ارزان
• روکش دندان ارزان
• کشیدن دندان عقل ارزان
• کامپوزیت ارزان
• ایمپلنت ارزان
• لمینت ارزان