» خانه » مطالب » در سفر به ایتالیا و یونان از کجاها دیدن کنیم؟

در سفر به ایتالیا و یونان از کجاها دیدن کنیم؟

در سفر به ایتالیا و یونان از کجاها دیدن کنیم؟

قاره زیبا و سبز اروپا یکی از جذاب ترین مناطق دیدنی برای طبیعت دوستان است . این قاره نه چندان بزرگ به دلیل وجود جنگل‌های انبوه و کوههای پوشیده از برف و غارهای شگفت انگیز، دشت‌های ییلاقی وسیع و سواحل زیبا در کل دنیا پر آوازه گشته و گردشگران بسیاری از سراسر دنیا به خصوص با شروع فصل گرما از این قاره دیدن می کنند . در ادامه قصد داریم برخی از جاذبه ای دیدنی این قاره را که در اغلب شهرهای بزرگ آن پراکنده است معرفی نماییم :

قاره اروپا و تور اروپا منزلگاه پنجاه کشور دنیا است و یکی از متنوع‌ترین قاره‌های جهان محسوب می گردد و  از نظر فرهنگی ، تاریخی و اقتصادی دارای جلوه های باشکوهی است . اروپا شامل صدها مکان دیدنی کوچک و بزرگ است که اغلب آنها در فهرست سازمان یونسکو به ثبت رسیده اند .

کشور ایتالیا: منطقه ییلاقی توسکان (Tuscan)

شاید مکان ‌های بسیار اندکی در دنیا دارای جاذبه های دیدنی همانند تپه‌های توسکان ایتالیا باشند . زیبایی این منطقه هوش از سر گردشگران خواهد برد و آنها را شیفته خود می نماید. درختان سرو، زمین های کشاورزی چهل تکه و خانه‌های روستایی ، بخشی از دیدنی های این ییلاقات بکر و بی سر و صداست.  در این منطقه دشت‌هایی را خواهید دید که تا چشم کار می کند سبزاند و مه ای که تا زمین پایین  آمده و تمامی تپه‌ها را در بر گرفته است . مناطق دیدنی وال دورکیا ،سینا ،  پینزا ، منتالسینو از جمله زیباترین دیدنی های این منطقه به شمار می آیند .

کشور کرواسی : پارک ملی دریاچه‌های پلیتویس

پارک ملی دریاچه‌های پلیویتس کرواسی متشکل از شانزده دریاچه دیدنی است که زیبایی بی اندازه آن گردشگران بیشماری را به این سمت می کشاند . برای بازدید از این منطقه به حداقل یک روز کامل زمان نیاز دارید  . این مکان به خاطر وجود آبشارها خروشان ، غارهای حیرت آور  و دریاچه‌های کوچک و بزرگ که با زنگ سبز زمردین می درخشند به شهرت رسیده و در فهرست دیدنی های میراث جهانی یونسکو ثبت شده است .

کشور نروژ : اسوالبارد (Svalbard)

اسوالبارد نروژ یکی از دورافتاده‌ترین نقاط کره زمین است که شمالی‌ترین مناطق مسکونی بر روی کره‌ زمین محسوب می گردد . این مجمع الجزایر برف گرفته در نزدیکی قطب شمال قرار دارد و سطح آن را قشر ضخیمی از یخ پوشانده است . اسوالبارد یکی از بکرترین و عجیب‌ترین نقاط این کره خاکی است  که زیستگاه حیات وحش قطبی همچون خرس قطبی و گوزن شمالی است.

کشور ایتالیا: غارهای آبی بلو گروتو در کاپری (Capri’s Blue Grotto)

بلو گروتو در کاپری یکی از شگفت انگیزترین غارهای آبی در کل دنیاست که سالانه گردشگران ماجراجوی بسیاری را به این سمت می کشاند و حتی دیدن تصاویری از آن نیز بسیار جذاب و سرگرم کننده خواهد بود. زیبایی این غار به خاطر درخشش سطح آب و بازتاب نور بر روی آن بیشتر شده و سبب گشته در طول مسیر غار روشن و درخشنده گردد. این غار دهانه ا‌ی کوچک دارد و به همین خاطر گردشگران با قایق های بسیار کوچک بر روی سطح آب شناور خواهند بود.  تور روسیه را در سایت رزرو کنید.

کشور یونان: سانتورینی (Santorini)

جالب است بدانید کشور یونان متشکل از شش هزار جزیره است و منطقه زیبای سانتورینی به خاطر ساحلی زیبا و شگفت انگیز با خانه هایی تماما سفید رنگ و سواحل شنی قرمز رنگ به شهرت رسیده است . صخره‌های قرمز رنگ این جزیره را احاطه نموده و برخورد موجهای فیروزه‌ای دریای مدیترانه بر پیکره آن مناظری رویایی را پدید می آورد.

کشور ایتالیا: ساحل آمالفی (Amalfi)

به گزارش سفر باتو ، ساحل زیبا و رویایی آمالفی یکی از دیدنی ترین سواحل دنیاست که در پنجاه کیلومتری جنوب سورنتو پنینسولا قرارگرفته است . زیبایی بی حد و اندازه این منطقه که آبهای دریای مدیترانه را در بر گرفته گردشگران بسیاری را به این سمت می کشاند .

کشور اسکاتلند: جزیره با شکوه اسکای (Skye)

جزیره اسکای دومین جزیره بزرگ اسکاتلند است که مکانی شگفت انگیز با دشت‌های پهناور است ، وجود رشته کوه ‌های سرسبز و خط ساحلی بسیار زیبا جلوه ای خیال انگیز به این منطقه بخشیده است . همچنین این منطقه به خاطر آب و هوایی متغیر و همیشه ابری به جزیره ابر نیز مشهور شده  است.

 

کشور انگلستان: لندز اند (Land’s End)

منطقه باشکوه و زیبای لندزاند در غربی‌ترین بخش‌های کرن وال قرار گرفته است و  یکی از زیباترین مناظر دیدنی این کشور را دارا است . در سراسر این منطقه صخره های باشکوهی را خواهید دید که در برابر آبهای مواج قرار دارند و زیبایی آن چیزی است که تاکنون فقط در فیلمها دیده شده است . ساحل کرنیش مناظری خیره کننده از دریای سلتیک را دارد که با گشت و گذار در آن تکه ای از بهشت را در پیش رو خواهید داشت .

کشور اسپانیا: لاس مدولاس (Las Médulas)

مناطق معدنی و تاریخی لاس مدولاس یکی از زیباترین مناظر در قاره اروپاست که در شمال غرب کشور اسپانیا قرار دارد. در این منطقه معدن‌های طلای بسیاری کشف شده و در گذشته رومیان با بهره از نیروی هیدرولیک توانسته بودند بخشی از آنرا استخراج نمایند.