» خانه » مطالب » خانه های پیش ساخته ۴۰ متری مدرن

خانه های پیش ساخته ۴۰ متری مدرن

خانه های پیش ساخته ۴۰ متری مدرن

طراحی کانکس ویلایی

کانکس ویلایی مانند هر سازه ای به طراحی، انجام محاسبات و بررسی های فنی احتیاج دارند که تمامی این موارد بعد از بازدید محل و با توجه به شرایط جعرافیایی ملک توسط مهندسان طراح تیم مامیس انجام می شود.

البته در موقیعتی که سازه از قبل ساخته و آماده باشد این طراحی ها با بهترین شرایط پیش فرض انجام شده که این کار معمولا برای بناهایی با اندازه ی کوچک انجام می شود که با بیشتر شرایط همخوانی و قابلیت انطباق پذیری دارد.

اما بطور کلی بهتر است طراحی سازه براساس همان ملک و زمین انجام شود چرا که می بایست محل قرارگیری درب ها و پنجره ها، نورگیرها و… از نکات فنی مانند نوع مصالح در اقلیم های خاص متناسب با محل قرارگیری بنا معین شود.

امکانات داخل کانکس ویلایی

همانطور که در مقدمه اشاره شد این نوع کانکس دارای تمامی امکانات یک خانه مسکونی می باشند که شامل سرویس بهداشتی و حمام، سالن پذیرایی، اتاق خواب، آشپزخانه همراه با کابینت، منبع آبگرمکن و… می شوند. البته هر یک از تجهیزات و موارد داخل کانکس ویلایی متناسب با نیاز مشتری قابل تغیر خواهد بود و نیاز به طراحی کانکس به صورت ویژه می باشد.

در ساخت کانکس ویلایی استاندارد و ساده از تجهیزات ساده و ابتدایی استفاده شده است اما اگر نیاز به مجلل کردن کانکس و یا اضافه کردن تجهیزات در کانکس داشته باشید، می توانید برای خرید کانکس ویلایی مدنظر خود با کارشناسان مشورت کنید و کانکس مناسب را طرح ریزی کنید.

نمونه ای از کانکس 40 متری ساخته شده در مامیس کانکس

مزایای کانکس ویلایی 40متری

مهمترین ویژگی استفاده از این کانکس، سرعت اجرا و قابلیت انتقال آن از محلی به محل دیگر و همچنین مقاومت آن در برابر زلزله می باشد.

-قابل اجرا در هر فصلی از سال

فرض بر این است اگر بخواهیم یک سازه با روش های سنتی و مصالح بنایی در منطقه ای سرد مانند مناطق شمال غرب کشور بسازیم به علت سرمای شدید این امر امکان‌پذیر نبوده چرا که سرمای شدید باعث یخ زدن مصالح بکار رفته در ساختمان می شود و در نتیجه روند ساخت وساز متوقف می شود.
این در حالی است که سازه و کانکس پیش ساخته را در هر فصلی از سال می توان اجرا کرد.

-مدت زمان ساخت کانکس

همچنین زمان مورد نیاز برای ساختن یک سازه پیش ساخته شده از نوع کانکس مسکونی به طور میانگین حدود بیست تا سی روز بوده که برای ساختن سازه سنتی بین نه تا شانزده ماه زمان احتیاج است.

-میزان مقاومت مصالح و سازه

از طرفی در این سازه ها از قطعات پیش ساخته و مصالح سبک استفاده شده که این کار باعث افزایش مقاومت بالا در برابر زلزله شده است.
از آنجایی که ایران جز مناطق زلزله خیز در جهان بوده، استفاده از کانکس پیش ساخته سبک، منطقی و امن تر خواهد بود.

عمر مفید کانکس ویلایی 40 متری

عمر مفید این سازه  بطور دقیق نمیتوان سالی را برای آن تعیین کرد ولی بصورت کلی با توجه به نگهداری از این سازه عمر آن بین 35 تا 40 سال میباشد که گاها دیده شده است که به علت عدم رعایت در نگهداری عمر سازه کوتاه شده است.

 

امکانات کانکس ویلایی 40 متری

کانکس ویلایی 40 متری دارای یکسری امکانات ویژه خود میباشد از جمله سیستم نورپردازی بسیار زیبا، کمد دیواری و انباری، حمام و سرویس بهداشتی، اتاق خواب، آشپزخانه مجهز با کابینت و سینک و هود.

امکانات کانکسهای مسکونی

کانکسهای مسکونی 40 متری مانند یک خانه دارای تجهیزات کامل می باشد
دارای بتقسیمات حریم های خصوصی و عمومیمی فضای ورودی یا کفش کن ، اتاق خواب با کمد دیواری ،
آشپز خانه با تجهیزات کامل سرویس بهداشتی با چشمه های فرنگی یا سنتی
حمام با امکانات، انباری ایمن نهارخوری و حتی امکانات و متعلقات جانبی مانند
مخزن ذخیره آب پنل های خورشیدی تولید برق و امکانات رفاهی از این قبیل

مشخصات فنی کانکسهای مسکونی

مشخصات فنی و نوع مصالح بکار رفته در ساخت کانکسهای مسکونی ارتباط مستقیم به نوع مصالح و متریال های آن دارد دیواره های خارجی می تواند از چوب ترمود ، ساندویچ پانل ، ورق گالوانیزه،سمنت برد، و. باشد
پروفیل های آهنی سنگین یا سبک و شاسی از تیر آهن نمره 16 یا 18
دیوار پوش های داخلی از نوع پی وی سی قابل شستشو با طرح های متنوع
سازه های با ایعاد بزرگتر در حالت دو یا چند تکه ساخته شده و
سپس آن را در محل به یکدیگرمتصل خواهند شد.

اتاق نشیمن این کانکس ویلایی برای قرار دادن مبلمان و تلوزیون بخوبی طراحی گشته تا از همه فضا ها بخوبی استفاده گردد و سیم کشی آنتن و تلفن و محل قرار گیری تلوزیون روی دیوارهای مختلفی آماده‌سازی شده است تا به شما قابلیت هر نوع چیدمان مبلمان را با توجه به نوع سلیقه شخصی تان بدهد.
اتاق خواب این ویلای پیش ساخته با مساحت 10.5 متر مربع دارای دو پنجره بزرگ قدی می باشد تا دید مناسبی به فضای بیرون ایجاد کرده و نور مناسبی را به فضای داخلی هدایت کند. در این اتاق خواب یک کمد دیواری جهت قرار دادن البسه و وسایل اظافی تعبیه گردیده که دارای دو درب بزرگ کشویی می باشد.

مشخصات فنی ویلای پیش ساخته38/5 متری

شاسی از تیر آهن نمره 16 سنگین بصورت دور کلاف به همراه تیر آهن های میانی جهت تحمل بار و قرارگیری محکم سازه بر روی سطح در هنگام باد و طوفان های شدید.
اسکلت از پروفیل های آهنی به ضخامت دو میلیمتر ،اجرای کامل ضد زنگ جهت جلو گیری از فرسایش سازه
پوشش خارجی ورق گالوانیزه نمره %50 با رنگ الکترواستاتیک طرح سایدینگ و سقف طرح سفال همراه با نصب فلاشینگ دور تا دور سقف.قبل از نصب پوشش خارجی جهت صدا گیری برای بارش باران و برف فوم سایلنت زیر تمامی سطح سقف نصب گردیده است.
کف سازه از تخته ضد آب به ضخامت 18 میلیمتر با کفپوش طرح پارکت پی وی سی به همراه قرنیز 9 سانتیمتری
پنجره ها یو پی وی سی دو جداره دو حالت بازشو. دیوار پوش داخلی از پی وی سی روکش دار طرح چوب
کابینت از نوع ام دی اف به همراه صفحه کرین با شیر آلات ،سینک ، هود ، گاز صفحه ای با یراق آلات درجه یک
سرویس بهداشتی با کف سرامیک به همراه فن تهویه هوا با درب چوبی ضد آب
عایق بندی دیواره ها و سقف از نوع پلی استایرن به ضخامت 4 سانتیمتر به همراه یک لایه عایق فوم به ضخامت 1 سانتیمتر
سیم کشی بصورت توو کار با لوله های مخصوص سیم کشی استاندارد همراه با جعبه فیوز،نصب فیوز مینیاتوری مجزا برای هر بخش  به همراه سیم کشی تلفن و آنتن و کابل کشی مخصوص کولر و نصب کلید و پریز های مورد نیاز در هر محل به همراه چراغ های روشنایی بیرونی سازه در تراس و لوستر های چوبی سه شعله برای روشنایی داخلی ویلای پیش ساخته.

سوالات متداول در مورد ویلای پیش ساخته:
آیا این سازه در جاده قابل حمل است؟

بله،عرض ویلا پشت تا پشت 4 متر و بیست سانتیمتر است که با یک تلفن به اولین باربری شدنی است و خود باربری مجوز حمل ترافیکی و به همراه یک اسکورت را از پلیس راه جهت حمل ویلای پیش ساخته اخذ می کنند.
طول عمر مفید این ویلای پیش ساخته چقدر است؟
بطور معمول بخاطر استفاده از آهن آلات سنگین و اجرای ضد زنگ و استفاده از ورق های گالوانیزه شده با رنگ الکترواستاتیک این سازه حداقل تا بیست سال بی نقص به عمر خود ادامه خواهد داد و تا وقتی که نخواهیم تخریبش کنیم خراب نخواهد شد.
آیا این سازه ضد زلزله است؟
بله ،این ویلا به علت داشتن سقف سبک و استفاده از متریال هایی با مقاومت بالا و وزن کم بخوبی در برابر زلزله پایدار خواهد بود.حتی در صورت تخریب نیز آوار آن مانند ساختمان سنگین نبوده و برای اشخاصی که درون فضا قرار دارند یک تهدید جانی بشمار نمی رود.
آیا در برابر سرما و گرما مقاوم است؟
با عایق بندی هایی که در جداره ها و سقف این ویلا در نظر گرفته شده میزان تبادل حرارتی فضای داخل و خارج باهم به حداقل رسیده اما باید این نکته را در نظر داشت که یک بنای ویلایی چه از نوع پیش ساخته و چه نوع سازه بنایی سنتی آن به دلیل اینکه از هر چهار طرف و سقف با فضای بیرونی در ارتباط هستند نسبت به آپارتمان کمی اتلاف انرژی بیشتری دارند.
آیا می تونیم چند سال بعد این ویلا رو جداگانه بفروشیم یا از ملکی به ملک دیگر انتقال دهیم؟
بله ،شما بعد از چند سال استفاده از این ویلای پیش ساخته می توانید به راحتی با یک آگهی کوچک در همان محدوده باغ خود این ویلا رو بفروش رسانید و یا با ما تماس گرفته و با کم کردن هزینه ای با توجه به شرایط نگهداری شما در این سالها این ویلا را از شما خریداری خواهیم کرد و بخش زیادی از هزینه اولیه تان باز خواهد گشت ، در مورد جابجایی از ملکی به ملک دیگر هم که به راحتی امکان‌پذیر است.
آیا شما از ملک من قبل خرید بازدید می کنید؟
اگر ملک شما در تهران و شهر های حومه باشد بصورت رایگان بازدید و در صورتی که در استان های دیگر باشد شامل هزینه بازدید می شود.اما به هر حال برای برسی مسیر و شرایط محل قرار گیری سازه بازدید انجام خواهد شد.
آیا تکنسین های کانکس راکو برای نصب در محل حاضر می شوند؟
بله،حمل و نقل ویلا به درون ملک به عهده خودتان است که البته در بازدید اولیه کارشناسان ما بهترین راهکار ها را برای حمل ارائه می دهند و در هنگام پیاده‌سازی سازه در محل، تکنسین های ما جهت نصب برق ،آب و اطمینان از رضایت شما درمحل حاظر خواهند شد.
زمان تحویل این ویلای پیش ساخته چقدر است؟
ویلای پیش ساخته 38.5 متری همیشه آماده و بعد از خرید شما در همان روز به سمت شما حرکت خواهد کرد و چنانچه ابعاد و پلانی بجز این پلان بخواهید باید سفارشی برایتان ساخته شود که حدود یک ماه زمان می برد.
آیا می شود دیوار های داخلی ویلای پیش ساخته را مانند خانه کچ کاری کرده و سپس رنگ یا کاغذ دیواری نمود؟
کچ کاری به روش سنتی آن که شامل یک اندود کچ و خاک ضخیم و یک لایه اندود سفید کاری باشد خیر اما می توان از پنل های کچی یا همان کناف استفاده کرده و سپس روی آن را رنگ آمیزی یا کاغذ دیواری نمود. البته استفاده از پنل های گچی می بایست پس از انتقال ویلای پیش ساخته و نصب در محل باشد چرا که پنل های کچی به هیچ وجه انعطاف‌پذیر نبوده و در اثر جابجایی کلی سازه ممکن است از محل پیچ های خود خارج شوند.از این رو این خدمات بصورت سفارشی و پس از حمل در محل انجام می گردد.
برای نصب تابلو و هر نوع وسیله دیواری ، می شود دیوارهای آن را برای پیچ و رولپلاک سوراخ کرد؟
بله ، اما نه هرجایی را. اینگونه می شود گفت که اسکلت ویلای پیش ساخته تشکیل شده از یک مش با پروفیل های آهنی که بصورت عمودی و افقی در فاصله های نزدیکی از یکدیگر قرار دارند و تقریبا در تمامی نواحی بدنه و سقف و حتی پارتیشن های داخلی بصورت یک نواخت حضور دارند. اگر می خواهید وسیله ای را بر روی دیوار ها یا حتی یک آویز را به سقف پیچ کنید ، بهتر است پیچ و بار وسیله مورد نظر دقیقا بر روی پروفیل های آهنی قرار گیرد و از آنجایی که این پروفیل ها با فاصله کمی در همه جای سازه حضور دارند ، پس می توان در همه جا از آنها استفاده نمود.

خانه پیش ساخته 40 متری

خانه پیش ساخته 40 متری به دلیل ابعاد کوچک خود امکان جابجایی راحتی دارد. این نوع از سازه های پیش ساخته را می توان به عنوان سازه های به منظور استفاده در باغ یا ویلا به کار برد. در ادامه به جزئیات مربوط به خانه پیش ساخته 40 متری پرداخته می شود. با ما همراه باشید.