» خانه » مطالب » آموزش نکات مهم قاعدگی و شورت لامبادا

آموزش نکات مهم قاعدگی و شورت لامبادا

مهم ترین بخش زندگی خانم ها همین دوران پریودی هست که باید نکات مهمی رو بدونن تا راحت ترین قاعدگی رو تجربه کنند. محتوایی که پیش روتون هست یکی بهترین محتواهای آموزشی فروشگاه اینترنتی لباس زیر نیلاتن nilatan.com هست.

خب بریم سراغ آموزشمون.

نکات مهم دوران قاعدگی

برای داشتن دوران قاعدکی سالم و منظم بهتر است که این 7 نکته مهم دوران پریودی را رعایبرای پریودی یا قاعدگی آسان چکار کنیم؟

تجربه نویسنده از پریودی یا قاعدگی نامنظم:

 

سلام، من مدت زیادی پریودی نامنظمی داشتم و مدام دکتر می رفتم و این موضوع باعث میشد استرس و فشار زیادی رو تحمل کنم. تا اینکه به این نتیجه رسیدم که باید مسائلی رو رعایت کنم که بتونم این موضوع رو کنترل کنم، چون خود استرس باعث بی نظمی عملکرد تخمدان ها و در نتیجه پریودی نامنظم میشه. پس باید حالت روحی مناسب رو برای خودم ایجاد می کردم.

 

یکی از مواردی که باعث استرس و نگرانی من از دوران پریودی ام میشد شروع ناگهانی و کثیف شدن لباسم بود که با تحقیفاتی که انجام دادم فهمیدم می تونم این موضوع رو با استفاده از شورتکس در نزدیک شدن به زمان پریودم حل کنم. از موارد دیگه ای که به من کمک کرد ورزش کردن بود. ورزش مداوم و منظم باعث شد تا همیشه روحیه ای خوب و جسمی سالم داشته باشم و همچنین عملکرد تخمدان هام بهتر بشه و پریودی منظمی داشته باشم.

من همیشه عادت داشتم شورت لامبادا استفاده کنم اما با جایگزین کردنش با شورتکس بهداشتی در دوران نزدیک پریودی خیالم راحت تر شد و دیگه نگرانیم برای این دوران کمتر و کمتر شد.

تغذیه مناسب و مصرف غذاهای سالم

شاید برایتان عجیب باشد که تغذیه چه ارتباطی به دوران قاعدگی دراد اما عادات غذایی نامناسب می تواند درد شما را بیشتر کند یا باعث بی نظمی در پریودی شود. حالا کدام غذاها را نباید مصرف کنیم:

  • غذاهای پرادویه
  • غذاهای شور
  • و…

دلیل اصلی اینکه نباید از غذاهای شور و پرادویه استفاده کنید این است که احتمال لخته شدن خون را افزایش می دهند و همین مسئله باعث گرفتگی عضلات شما و درد بیشتر در ناحیه شکم می شود.

میوه های مناسب برای کمتر شدن درد دوران قاعدگی

  • موز : موز میوه ای که مقدار زیادی پتاسیم، منیزیم و فیبر دارد. این ترکیبات باعث روان تر شدن حرکات روده و دردهای ناشی از نفخ و یبوست می شود. دردهای ناحیه شکم شما کمتر می شود. خلق و خوی شما را بهبود می دهد و باعث آرامش بیشتر شما خانم ها در دوران قاعدگی می شود. حتما در زمانی که دچار گرفتگی عضله هستید میزان مصرف منیزیم را افزایش دهید چرا که باعث کمتر شدن درد گرفتی عضله می شود. پودرهایی وجود دارد که با نسخه و دستور پزشک تجویز می شوند که حاوی منیزیم هستند و طعم خوبی خوبی دارند.
  • آناناس : میوه ای سرشار از آنزیم مخصوص بروملین. آنزیمی برای کاهش اسپاسم های پریودی و کاهش التهاب. آناناس باعث خون سازی بیشتر می شود و همین کمکی برای دوران قاعدگی است که خانم های دچار کم خونی درد کمتری را تجربه کنند.
  • هندوانه : بهترین گزینه برای بهبود اختلالات هضم غذا در دوران پریودی. اگر احساس نفخ دارید حتما مقدار قابل توجهی هندوانه قبل از دوران قاعدگی مصرف کنید. دقت کنید دلیل اینکه میگویم قبل از این دوران برای جلوگیری از تجربه ناخوشایند نفخ و هضم نامناسب غذا است. حالا این میوه جادویی یعنی هندوانه آن هم از نوع همدانش ?، برای گرفتگی عضلات ناحیه شکم معجزه می کند و به شدت در کاهش درد ناحیه شکم به شما کمک می کند.
  • کیوی : سلطان ویتامین C و روی. حالا ترکیب ویتامین سی و روی چه کمکی میکند؟ باعث افزایش جذب آهن می شود و آهن هم در کاهش علائم دردناک پریودی کمک می کند. وقتی جذب آهن بیشتر شود انرژی شما افزایش پیدا میکند و خلق و خوی شما بهبود می یابد.
  • دراگون یا میوه اژدها : یکی از سلاطین فیبر در میوه ها و بهبود دهنده هضم غذا.

میوه هایی که نباید در دوران پریودی مصرف کنید!

  • انبه : درسته خیلی خوشمزه اس اما فیبرش خیلی زیاده و در بعضی افراد باعث اسهال میشه که اگر مصرف نکنید بسیار بهتره!
  • لیمو : لیمو هم که بازم خیلی خوبه و ویتامین سی داره اما زیاده روی نکنید چون ادرار آوره و همین باعث اذیت شدنتون میشه و افرادی که سوزش دارند باعث میشه دوران سخت تری رو تجربه کنند.

 

خب حالا بریم شورت مناسب دوران پریودی

پرتکرار ترین سوال آیا از شورت لامبادا می تونم استفاده کنم؟

میخام خیلی واضح بهتون بگم که اگر استفاده نکنید بهتره! چرا؟ خب شورت لامبادا یا بکلس خیلی بهداشتی نیست و چون سطح مناسبی نداره باعث میشه که لباستون به خون آلوده بشه و زحمت شستشو رو براتون بیشتر کنه.

بهترین شورت مناسب دوران قاعدگی همان شورتکس است. بهتر هم شورتکس و هم نوار بهداشتی رو باهم استفاده کنید تا با خیال راحت به کارهای روزمره اتون برسید.

سوال مهم بعدی

آیا کاپ سوتین تفاوتی در دوران پریودی داره؟

تورم و حساسیت سینه قبل از قاعدگی

هورمون هایی که قبل از دوران قاعدگی ترشح میشه باعث تورم یا حساسیت در سینه تان می شود. هورمون ها هم در یک چرخه طبیعی مثل قاعدگی تغییر می کنند با بیشتر میشن و یا کمتر و این مسئله برای هر خانمی متفاوته!

هورمون استروژن منجر به بزرگ شدن مجاری سینه و تورم غدد شیری می‌ شود که در نهایت باعث درد سینه قبل از قاعدگی خواهد شد . استروژن و پروژسترون در نیمه دوم چرخه ( روز های ۱۴ تا ۲۸ ) افزایش پیدا می‌ کنند . همچنین مصرف دارو های حاوی استروژن ، می‌ تواند منجر به تغییرات پستان مانند حساسیت و تورم شود .

کاپ سوتین چیست؟

همونطور که بالا گفتیم کاپ سوتین همان بخش قوسی شکل سوتین هست که شکلی مثل قالب سینه دارد. چرا نیاز است بدانیم کاپ شورت و سوتین چیست به چه دردی میخورد؟

 

یادتان باشد گفتیم بعضی خانم ها موقع استفاده از سوتین به مشکل می خورند و یا کاپ سوتین برایشان نامناسب می شد یا کمر سوتین. پس تولیدکننده ها سوتین ها را با سایزهای بهتری تولید کردند. یعنی سوتین سایز 80 رو در سایزهای کاپ مختلف تولید شد. در اینجا به جواب سوال بالا رسیدیم که با دانستن در مورد کاپ سوتین و انواع سایزبندی آن می توانیم خرید بهتری داشته باشیم.