» خانه » مطالب » مصالح کاربردی در ساختمان سازی

مصالح کاربردی در ساختمان سازی

مصالح کاربردی در ساختمان سازی

در ساختمان سازی از مصالح مختلفی استفاده می شود که البته هریک از آنها ویژگی های متفاوتی نسبت به یکدیگر داشته و برای بخش های مختلفی کاربرد خواهند داشت. سیمان به عنوان یکی از اصلی ترین مصالح ساختمانی شناخته می شود که کاربردهای بسیاری داشته و علاوه بر مصرف در ساختمان سازی به عنوان ماده اتصال دهنده یا مقاوم کننده، بسیاری از مصالح پیش ساخته ساختمانی با استفاده از آن تولید می شوند. اما انتخاب سیمان مرغوب از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که سیمان در انواع اقسام مختلف روانه بازار شده که هریک از آنها کیفیت و ویژگی های متفاوتی به نسبت یکدیگر دارند و می توانید بهترین مورد را برای خرید انتخاب کنید. قیمت سیمان یکی دیگر از موارد حائز اهمیت است و می توانید قیمت های متغیری برای سیمان مشاهده کنید که این تفاوت قیمت دلایل متعددی دارد و حتما پس از بررسی های اجمالی نسبت به خرید اقدام کنید. انتخاب مرکز خرید معتبر می تواند یکی از بهترین روش ها برای یافتن محصولات مرغوب و باکیفیت خواهد بود. در ادامه توضیحات کامل تری از این قبیل ارائه نموده ایم:

 

قیمت سیمان

قیمت بتن آماده به عوامل متعددی بستگی دارد و به همین دلیل نمی توان رقم خاصی برای آن در نظر گرفت. امروزه متاسفانه شاهد نوسانات بسیاری در قیمت محصولات تمامی صنایع مختلف هستیم که قیمت سیمان رنگی نما نیز از این قاعده مستثنی نیست و ممکن است تغییرات بسیاری در اوقات مختلف داشته باشد. همانطور که می دانید سیمان انواع بسیار مختلفی دارد و هر یک از انواع آن تفاوت های بسیاری با یکدیگر داشته و طی پروسه ای متفاوت به دست می آیند و به همین دلیل نمی توان قیمت دقیقی برای کلیه انواع سیمان ها در نظر گرفت.

علت استفاده از سیمان در ساختمان سازی

در حالت کلی اگر بخواهیم قیمت بلوک سیمانی را مورد بررسی قرار دهیم، این محصول یکی از بهترین انتخاب ها برای ساخت و ساز ارزان قیمت است چرا که به غیر از سیمان استفاده کردن از تمامی مصالح ساختمانی گران قیمت تر خواهد بود. سیمان به همراه ماسه یا مواد افزودنی دیگر، ماده ای بسیار مقاوم تولید کرده و می تواند در بخش های متنوعی از ساختمان مورد استفاده قرار گیرد و همین امر یکی از مهمترین دلایل محبوبیت آن به شمار می رود.

کاربرد سیمان

سیمان با توجه به قیمت مناسبی که دارد در بخش های مختلفی کاربرد خواهد داشت. یکی از اصلی ترین دلایل کاربردی بودن سیمان مقاومت بالای آن است به گونه ای که می توانید با استفاده از آن سخت ترین سازه ها را تولید کنید. سیمان در شرایط آب و هوایی متفاوت قابل استفاده خواهد بود و به همین دلیل هم در بخش های داخلی ساختمان و هم خارج از آن کاربرد دارد. تنها استفاده سیمان، به ساختمان سازی مربوط نیست بلکه این محصول در صنایع مختلف راه سازی، لوله کشی، سد سازی و بسیاری دیگر کاربرد دارد. یکی از اصلی ترین و مهمترین کاربرد های سیمان مربوط به ساخت مصالح ساختمانی است. سیمان ماده اولیه تشکیل دهنده مصالح ساختمانی است. بلوک سبک، تیرچه، سفال بتنی، جدول و… از سیمان ساخته می شوند و طبیعتا بدون وجود این ماده ارزشمند بسیاری از صنایع دچار مشکل خواهند شد. البته نوع و کیفیت سیمان در کاربرد آن تاثیر خواهد گذاشت. سیمان های رنگی به جهت زیبایی بخشیدن مورد استفاده قرار می گیرند و سیمان سفید معمولا برای سفید پوش کردن دیوار و پر کردن لابه لای کاشی ها استفاده می شوند.

خرید سیمان تیپ ۴

برای خرید سیمان تیپ ۴ راه های مختلفی پیش رو خواهید داشت و امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی و تمایل به ساده انجام دادن کارها، همگان روش اینترنتی را برای خرید انتخاب می کنند چرا که هم راحت تر بوده و هم می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید. بستر فضای مجازی این امکان را به شما می دهد تا بتوانید با ویژگی تمامی انواع سیمان ها آشنایی داشته و پس از پیدا کردن بهترین مورد نسبت به خرید اقدام کنید. شهر بتن یکی از مراکز معتبر فروش محصولات ساختمانی است که می تواند بهترین و باکیفیت ترین اجناس را با قیمت های مناسب در اختیارتان قرار دهد. امکان اخذ راهنمایی از کارشناسان زبده آن نیز وجود دارد.

به جرأت می توان گفت که بلوک سبک کارآمدترین مصالح ساختمانی نوین بوده، که باعث زیر و رو شدن صنعت ساخت و ساز شده است. این مصالح ساختمانی کم وزن با استفاده از پیشرفت تکنولوژی، اختراع شده و به مرور زمان جایگاه خیلی از مصالح ساختمانی سنتی را تصاحب کرده است.

مزیت هایی که بلوک سبک نسبت به بلوک های قدیمی دارد باعث شده که روز به روز به محبوبیت آن اضافه شده و عده بیشتری از مهندسان ساخت و ساز و مدیران پروژه های ساختمانی به سراغ آن بروند.

 

بلوک سبک چیست؟

بلوک سبک به طور معمول از ترکیب آب با ماسه ریز دانه، سیمان و پوکه های معدنی ساخته می شود. بسته به نوع بلوک  این ترکیبات می تواند متفاوت باشد. البته دلیل سبک بودن این بلوک ها ایجاد تخلخل توسط حباب های کوچک هوا در بافت آن است.

در واقع ترکیب عناصر در بلوک هر چه که باشد، وجود حباب های هوا در بافت آن ثابت است. همین امر موجب ایجاد قابلیت های چشمگیری برای این مصالح ساختمانی سبک شده است.

 

کاربرد بلوک سبک در ساختمان سازی

بلوک سبک امروزه از ضروری ترین مصالح ساختمانی به حساب می آید و در دیوار چینی (دیوارهای غیر باربر)، پر کردن کف سازه، ساختن سقف و ایجاد شیب در بخش های مختلف ساختمان به کار می آید.

بسته به کم و کیفی که انواع بلوک های ساختمانی سبک دارند، می توان از آنها در قسمت های مختلف یک سازه استفاده کرد.

 

 

برگرفته از سایتhttps://shahrebeton.com/