» خانه » مطالب » دریچه زیر فن کویل – دریچه فن کویل

دریچه زیر فن کویل – دریچه فن کویل

دریچه زیر فن کویل – دریچه فن کویل

دریچه زیر فن کویل - دریچه فن کویل
دریچه زیر فن کویل – دریچه فن کویل

دریچه بازدید فن کویل
به منظور دسترسی و تعمیر و نگهداری دستگاه فن کویل و دمنده و مکنده هایی که در سقف تعبیهدریچه بازدید فن کویل می شوند از این نوع دریچه استفاده می شود.

ابعاد و سایز این دریچه به ابعاد دستگاه دمنده یا مکنده وابسته است. این نوع دریچه از دو نوع لولایی و وزنه ای تشکیل می شود که هر نوع از این دریچه های لولایی و وزنه ای به انواع مختلف از قبیل گل سقفی ، گریل دار ، معمولی ، مشبک و خطی تقسیم می شود. البته لازم به ذکر است این نوع دریچه نیز از دو نوع متریال آلومینیومی و چوبی (MDF) ساخته می شود. برای پوشش دریچه های آلومینیومی از رنگ کوره ای و برای دریچه های چوبی از پوشش پلی یورتان استفاده می شود.

انواع دریچه بازدید فن کویل آلومینیومی:
۱- دریچه بازدید فن کویل ساده بدون مکش

۲- دریچه بازدید فن کویل ساده با گریل مکش ۹ سانتی

۳- دریچه بازدید فن کویل ساده با گریل مکش ۱۸ سانتی

۴- دریچه بازدید فن کویل خطی یک طرفه

۵- دریچه بازدید فن کویل خطی دوطرفه

۶- دریچه بازدید فن کویل خطی طرح دریچه اسلوت

۷- دریچه بازدید فن کویل مشبک

۸- دریچه بازدید فن کویل گل سقفی(تک گل)

۹- دریچه بازدید فن کویل گل سقفی(دو گل)

۱۰- دریچه بازدید فن کویل خطی کله قتدی

لازم به توصیح است تمام نمونه های دریچه بازدید فن کویل که ذکر شد را هم میتوان بصورت وزنه ای و هم بصورت لولایی با قفل تولید و عرضه نمود.

مشخصات فنیِ دریچه های بازدید فن کویل:

دریچه بازدید فن کویل ساده:
برای بازدید و تعمیر فن کویل هایی که مکش و تامینِ هوای سیستم برگشت از طریق داکتی که به فضای محیط مرتبط است، نیازی به ایجاد منفذ روی درب دریچه بازدید فن کویل نیست و درب دریچه بصورت ورق ساده و بدون شیار ساخته می شود.

دریچه بازدید فن کویل ساده با دو مدل وزنه ای و لولایی با قفل زیمنس تولید می گردد. دریچه بازدید فن کویل لولایی به وسیله قفل زیمنس بسته می شود اما دریچه بازدید وزنه ای هنگام تعمیر یا بازدید فن کویل، کاملا از چهارچوب فریمِ دریچه جدا و بعد از بازدید مجددا در محل خود جانمایی می شود.

دریچه بازدید فن کویل ساده را می توان هم بصورت پیچ از رو و هم بصورت پیچ از داخل( پیچ مخفی) ،در جای خود نصب نمود.

بنا به ابعاد دریچه بازدید فن کویل ،ضخامت ورقِ دربِ دریچه تعیین می گردد.

فریم دریچه بازدید فن کویل با دوسایز ۳ و ۵ سانتی قابل عرضه میباشد.

سطح دریچه بازدید فن کویل با رنگ کوره ای در رنگهای متنوع از قبیل سفید،کرم،مشکی،طوسی و… پوشش داده می شود.

دریچه بازدید فن کویل ساده با گریل ۹ و ۱۸ سانتی
از دریچه بازدید فن کویل ساده با گریل ،برای بازدید و تعمیرِ فنکویل هایی که باید هوای برگشت از طریق دریچه بازدید به دستگاه برسد استفاده می شود. ساختارِ این دریچه به لحاظ شکلی بسیار شبیه به دریچه بازدید فن کویل ساده است. گریل ها یا شیار این نوع دریچه بازدید در طولهای ۹ و ۱۸ سانتی روی درب دریچه بصورت عمودی یا افقی قابل ایجاد است. عرص گریل و تعداد گریل های روی درب دریچه بازدید فن کویل به قدرت مکشِ دستگاه فن کویل مربوط است، یعنی هرچه قدرت مکش دستگاه بالا باشد تعداد گریل های ایجاد شده در بدنه درب دریچه بازدید بیشتر می شود، گاهی اوقات این گریلها در یک ردیف و بعضی اوقات در دو ردیفِ موازی روی درب دریچه بازدید فن کویل ایجاد می شود که هوای لازم برای مکش دستگاه به وفور و میزان مورد نیاز در دسترس دستگاه قرار گیرد. اگر قرار باشد یک ردیف گریل روی درب دریچه بازدید فن کویل ایجاد شود این یک ردیف را هم می توان در آکس درب دریچه بازدید فن کویل و هم در یک سومِ عرضِ درب دریچه بازدید فن کویل ایجاد نمود.محل ایجاد گریل روی درب دریچه بازدید فن کویل دلایل مختلفی دارد که از جمله مهمترین دلایل می توان به نزدیکیِ مجرای ورود هوا به نقطه ی مکنده ی دستگاه اشاره کرد.

درب دریچه بازدید فن کویل با گریل را می توان هم به صورت لولایی و هم به صورت وزنه ای تعبیه نمود، البته اگر فاصله ی زیر دستگاه فن کویل با افقِ سقفی که قرار است دریچه بازدید فن کویل در ان نصب گردد کم باشد امکانِ استفاده از دریچه وزنه ای وجود ندارد و الزاما باید از درب لولایی استفاده کرد که بازشوی درب دریچه بازدید فن کویل به بیرون باشد و هیچ محدودیتی برای باز کردن درب دریچه بازدید فن کویل وجود نداشته باشد.

دریچه بازدید فن کویل را هم می توان بصورت پیچ از رو نصب نمود و هم بصورت پیچ از داخل(پیچ مخفی)، که حالتِ پیچ از تو باعث می شود نمای دریچه شکیل تر به نظر برسد، اما عمدتا در دریچه بازدید فن کویل لولایی به خاطر محدودیت در نصب، حالت پیچ از رو به کار میرود.

فریم دریچه بازدید فن کویل ساده با گریل به دوصورت ۳ و ۵ سانتی قابل تولید و عرضه می باشد.

در حالتی که درب دریچه بازدید فن کویل با گریل، بصورت لولایی ساخته میشود درب دریچه بازدید فن کویل با قفل های زیمنس که روی درب دریچه تعبیه میشود قابل باز و بسته شدن است.

سطح دریچه بازدید فن کویل ساده گریل دار، به وسیله رنگ کوره ای در رنگهای متنوع از قبیل سفید، کرم،قهوهای، مشکی،طوسی و… قابل رنگ امیزی و ارایه می باشد.

دریچه بازدید فن کویل خطی یک و دوطرفه
از دریچه بازدید فن کویل خطی نیز جهت تعمیر و بازدید دستگاههایی که لزوما باید هوای برگشت را از محیط زیرِ فن کویل دریافت کنند استفاده می شود.این نوع دریچه بازدید فن کویل در واقع ترکیبی از دریچه بازدید ساده با دریچه خطی یک یا دوطرفه است.

دریچه خطی منصوب بر روی بدنه ی اصلیِ دریچه بازدید فن کویل با منافذی موازی و ابعادی متناسب با بدنه ، این امکان را می دهد که هوای کافی جهت پشتیبانیِ هوای برگشتِ دستگاه ،بطور مستقیم توسط دریچه بازدید فن کویل از محیط تامین گردد.

درب دریچه بازدید فن کویل خطی به دو صورتِ وزنه ای و لولایی باز و بسته می شود.

فریم دریچه بازدید فن کویل خطی نیز با دو سایز ۳ و ۵ سانتی قابل تولید می باشد.

دریچه بازدید فن کویل خطی یک طرفه با زاویه ای که دارد می تواند هوا را از یک سو مکش کند و بیشتر در جاهایی که یک بُعد دریچه به دیوار نزدیک است استفاده می شدود.

دریچه بازدید فن کویل خطی دوطرفه نیز بصورتِ زاویه دار از دوطرف هوای محیط را وارد محفظه ی دریچه بازدید فن کویل میکند و این دریچه بیشتر در جاهایی استفاده می شود که دریچه بازدید فن کویل از دیوارها فاصله لازم را دارد و از هر دوطرف هوای محیط را جذب می کند.

دریچه بازدید فن کویل خطی را هم می توان بصورت پیچ از رو و هم بصورت پیچ مخفی نصب و تعبیه نمود.

اگر درب دریچه بازدید فن کویل خطی لولایی باشد برای قفل کردنِ آن از قفل زیمنسی استفاده می گردد.

سطحِ بدنه ی دریچه بازدید فن کویل خطی ،بوسیله رنگ کوره ای در رنگ های متنوع متناسب با رنگ فضای محیط قابل رنگ آمیزی می باشد.

تعداد قفل های دریچه بازدید فن کویل متناسب با ابعاد دریچه می تواند متغیر باشد.

ضخامت ورق آلومینیومِ استفاده شده در بدنه دریچه بازدید فن کویل خطی بسته به ابعاد دریچه بازدید قابلِ افزایش می باشد.

دریچه بازدید فن کویل مشبک
دریچه بازدید فن کویل مشبک برای بازدید و تعمیرِ دستگاههایی استفاده می شود که هوای برگشتِ دستگاه را با کمترین مزاحمت و بیشترین مقدار به دستگاه منتقل کنند.

در واقع شبکه های موجود در قسمتِ مشبکِ دریچه بازدید فن کویل جریانِ هوا را بصورت مستقیم و آزاد به دستگاه تزریق می کند و از هر گونه افت فشار جلوگیری به عمل می آورد.

از دریچه بازدید فن کویل مشبک همچنین برای هماهنگیِ بیشترِ نمای دریچه بازدید فن کویل با دریچه دمنده مشبک استفاده می گردد.

دریچه بازدید فن کویل مشبک نیز دریچه ای است از ترکیبِ یک دریچه بازدید فنکویل ساده و دریچه مشبک، که ابعاد دریچه مشبک باید با ابعاد دریچه اصلیِ بازدید فن کویل متناسب و هماهنگ باشد که هم ترکیبِ نمای دریچه بازدید فن کویل دارای تناسب باشد و هم میزانِ هوای ورودی از قسمت دریچه مشبک به داخل محفظه ی دریچه بازدید کنترل و مدیریت شود.

دریچه بازدید فن کویل مشبک از دو نوع فریم ۳ و ۵ سانتی قابلیتِ تولید و عرضه دارد.

درب دریچه بازدید فن کویل مشبک به دو صورت وزنه ای و لولایی با قفل زیمنس تعبیه می گردد.

دریچه بازدید فن کویل مشبک هم بصورتِ پیچ از رو و هم بصورت پیچ مخفی قابل نصب می باشد.

بدنه دریچه بازدید فن کویل مشبک در رنگ های گوناگون و متناسب با محیط سطح بصورت رنگ کوره ای پوشش داده می شود.

قسمت اصلی و داخلیِ دریچه بازدید فن کویل معمولا از ورق آلومینیوم به ضخامت یک میل تولید می شود، که این ضخامت با توجه به ابعادِ دریچه بازدید فن کویل قابل افزایش می باشد.

در صورتیکه درب دریچه بازدید فن کویل مشبک بصورت لولایی باشد برای بستن درب دریچه بازدید فن کویل از قفل زیمنسی استفاده می شود که تعداد این قفل ها بنا به ابعاد دریچه و کوچکی و بزرگیِ دریچه می تواند متغیر باشد.

دریچه بازدید فن کویل خطی کله قندی
دریچه بازدید فن کویل خطی کله قندی برای بازدید و تعمیرِ دستگاههایی به کار می رود که مکشِ دریچه بازدید فن کویل از طریقِ دریچه خطی کله قندیِ تعبیه شده بر روی بدنه ی دریچه بازدید فن کویل انجام می پذیرد و دلیلِ نامگذاریِ این دریچه بنام دریچه بازدید فن کویل خطی کله قندی نیز وجودِ این دریچه خطی می باشد.

در واقع دریچه خطی کله قندی وظیفه ی هوارسانیِ دریچه بازدید را به عهده میگیرد.

در فضاهایی که از دریچه بازدید فن کویل خطی کله قندی استفاده میشود برای دمشِ هوا نیز از همین نوع دریچه خطی کله قندی استفاده می شود.

دریچه بازدید فن کویل خطی کله قندی دارای دو مدل درب بصورت لولایی و وزنه ای می باشد.

درب دریچه بازدید فن کویل خطی کله قندیِ لولایی بوسیله قفل زیمنسی باز و بسته می شود.

نصبِ دریچه بازدید فن کویل خطی کله قندی به دو صورت پیچ از رو و پیچ مخفی در محل خود نصب و تعبیه می گردد.

سطوح دریچه بازدید فن کویل خطی کله قندی با رنگ کوره ای در انواع رنگهای متنوع از قبیل سفید،کرم و… قایل رنگ آمیزی می باشد.

ورقِ قسمت داخلیِ درب دریچه بازدید فن کویل خطی عمدتاً دارای ضخامتِ یک میلیمتر می باشد اما درصورت بالا بودنِ سایز و ابعاد دریچه بازدید فن کویل این ضخامت می تواند بیشتر شود.

دریچه بازدید فن کویل خطی کله قندی از دو نوع فریم به اندازه های ۳ و ۵ سانتی درست می شود.