» خانه » مطالب » جراحی زیبایی شکم آقایان

جراحی زیبایی شکم آقایان

بزرگ بودن سایز شکم یکی از مشکلاتی است که آقایان نیز ممکن است با آن مواجه باشند. از بین رفتن تناسب اندام به دلیل بزرگ بودن شکم برای هر شخصی می تواند آزار دهنده باشد و بعضی مواقع علی رغم تلاش زیاد، شخص موفق به از بین بردن آن نمی شود. اگر شما هم جزء این دسته هستید و داشتن شکم صاف برایتان تبدیل به یک آرزوی دست نیافتنی شده است پیشنهاد می کنیم با انجام جراحی زیبایی شکم در کم ترین زمان به اندام ایده آل خود برسید. جراحی زیبایی شکم یکی از جراحی های زیبایی است که در طی آن پزشک با استفاده از روش های نوین و تجهیزات پزشکی پیشرفته به طور ایمن اقدام به برداشتن چربی های اضافه در شکم می نماید. برای کسب اطلاع کامل در مورد جراحی زیبایی شکم در آقایان و دریافت پاسخ سوالات خود لطفأ در این مقاله با ما همراه باشید.

جراحی زیبایی شکم در آقایان چیست؟

جراحی زیبایی شکم آقایان که با نام های تامی تاک و ابدومینوپلاستی نیز شناخته می شود یکی از روش های صاف کردن شکم است که با ایجاد برش در شکم و برداشتن چربی اضافه در ناحیه میانی و تحتانی شکم ناهنجاری های آن مانند افتادگی و شل بودن پوست برطرف می شود. این جراحی با هدف زیبایی و جوانسازی شکم انجام می شود.

روش های انجام لاغری شکم

یکی از روش های جراحی برای برداشتن چربی اضافه از شکم، لیپوساکشن یا لیپوماتیک است:

لیپوساکشن

لیپوساکشن جراحی است که از طریق آن چربی های موضعی از بدن خارج می شوند یعنی برای لاغری تمام بدن به کار گرفته نمی شود بلکه مخصوص اشخاصی است که در یک اندام دچار چاقی هستند مثل شکم و پهلو. در روش لیپوساکشن سلول های چربی از بافت پوست جدا می شوند و آن ها را با مایع آسپیره می کند. برای افزایش دسترسی جراح، فاز انفیلتراسیون انجام می شود و دارویی به نام اپی نفرین اضافه می شود تا رگ های خونی کوچک شوند. بدین ترتیب خونریزی در حین جراحی کاهش می باید.  در این روش حدود 50 تا 70 درصد چربی اضافه خارج می شود و پزشک سلول های چربی باقی مانده را به طور مساوی در بخش های مختلف شکم قرار می دهد تا ظاهر آن صاف و طبیعی به نظر برسد. خوب است بدانید که از طریق لیپوساکشن چربی های فعال متابولیک که اطراف روده قرار دارند از بین نمی رود و راهکار آن فقط ورزش و کاهش وزن است. این نوع چربی بیشتر در آقایان مشاهده می شود.

 

برای بسیاری از افراد این سوال مطرح می شود که آیا لیپوساکشن درمانی برای سلولیت است؟ در پاسخ باید گفت که لیپوساکشن درمانی برای سلولیت نیست و در واقع هیچ درمانی برای سلولیت تا به امروز معرفی نشده است. تفاوت چربی با سلولیت در این است که چربی زیر پوست قرار می گیرد اما سلولیت وقتی رخ می دهد که چربی بین پوست و بافت های عمیق ایجاد شده باشد. سلولیت بیشتر در خانم ها دیده می شود.

جراحی زیبایی شکم ( ابدومینوپلاستی یا تامی تاک)

ابدومینوپلاستی یا تامی تاک یکی از جراحی های زیبایی برای از بین بردن چربی و پوست اضافه در شکم است. در این روش جراحی برشی در شکم ایجاد می شود که وسعت آن به میزان چربی اضافه و افتادگی پوست شکم همچنین کیفیت عضلات در این ناحیه بستگی دارد. برخی بیماران به برشی از مفصل ران تا باسن نیاز دارند. این برش کمی بالاتر از اندام تناسلی ایجاد می شود. در طی جراحی ممکن است دیاستاز نیز که ظاهر شکم را گرد نشان می دهد نیز درمان شود.

برای اشنایی در مورد نحوه انجام عمل ابدومینوپلاستی در تبریز به این مقاله مراجعه کنید.

 

مینی ابدومینوپلاستی

مینی ابدومینوپلاستی یا تامی تاک کوچک یکی از روش های پرطرفدار برای کوچک کردن شکم است. مینی ابدومینوپلاستی برای اشخاصی مناسب است که لاغر هستند و فقط کمی چربی اضافه در ناحیه شکم آن ها تجمع یافته است. در این روش از برش ذوزنقه ای استفاده می شود یعنی پزشک، از زیر ناف تا بالای آلت تناسلی را برش می زند. سپس پوست را می کشد و محل جراحی را بخیه می زند. با استفاده از روش مینی ابدومینوپلاستی ترک های شکمی نیز از بین می روند و با کم ترین آسیب بهترین نتیجه را دریافت می کنید.

ابدومینوپلاستی کامل

حتمأ در فضای مجازی عکس افرادی را مشاهده کرده اید که شکم بسیار بزرگی داشته اند و با دیدن شکم صاف و طبیعی بعد از جراحی بسیار متعجب شده اید. این افراد از طریق جراحی ابدومینوپلاستی کامل به این اندام ایده آل رسیده اند. این نوع از جراحی زیبایی شکم، در کم ترین زمان، بهترین نتیجه را در زمینه زیبایی و تناسب اندام به ارمغان می آورد. اما به این نکته توجه داشته باشید که ابدومینوپلاستی فقط چربی های انباشته شده در شکم را حذف می کند و درمان دائمی برای چاقی موضعی در این بخش نیست یعنی بیمار نباید انتظار داشته باشد که با انجام جراحی ابدومینوپلاستی در آینده نیز چربی اضافه در شکم انباشته نشود. شما می توانید با حفظ رژیم غذایی و ورزش اندام خود را پس از جراحی در حالت ایده آل نگه دارید.

در طی جراحی ابدومینوپلاستی کامل، برش در ناحیه زیر شکم و بالای اندام تناسلی از سمت راست بدن به سمت چپ ایجاد می شود و بدین ترتیب پزشک به طور کامل به چربی های شکمی و ماهیچه ها دسترسی پیدا می کند و می تواند علاوه بر حذف چربی و پوست اضافه، معایب دیگر مانند ضعف عضلات شکمی را نیز برطرف کند.

سپس با برش دیگری که ار زیر ناف تا بالای اندام تناسلی، پوست اضافه را لیفت می کند. سپس ناف به مقدار 2 سانت از اطراف بریده می شود و در محل جدید خود که طبیعی به نظر می رسد قرار خواهد گرفت.

ابدومینوپلاستی و لیپوماتیک(لیپو ابدو شکم)

ممکن است پزشک برای کسب نتیجه مطلوب از جراحی با توجه به وضعیت جسمانی بیمار از 2 روش جراحی تهاجمی و غیر تهاجمی استفاده کند. در روش ابدومینوپلاستی بخش قابل توجهی از چربی های شکمی حذف می شود و پوست اضافه نیز لیفت می شود اما اگر علاوه بر شکم در ناحیه پهلو و پشت نیز چربی اضافه وجود داشته باشد؛ پزشک جراحی ترکیبی لیپو ابدو را تجویز می کند یعنی ترکیبی از لیپوماتیک و ابدو مینوپلاستی. بدین ترتیب با انجام یک عمل جراحی چند هدف زیبایی محقق می شود. در طی جراحی لیپو ابدو، پزشک به روش ابدومینوپلاستی، چربی های شکمی را تخلیه می کند و با جراحی لیپوماتیک چربی های انباشته در پهلو را حذف می کند. چربی های پشت نیز با دقت و مهارت زیاد تخلیه می شوند. نتیجه جراحی لیپو ابدو، کاهش وزن قابل توجه و رسیدن به اندام مطلوب در کم ترین زمان است.

ابدومینوپلاستی اندوسکوپی

از این روش جراحی فقط برای سفت کردن عضلات دیواره شکم استفاده می شود و پزشک با ایجاد برش های کوچک و با استفاده از تجهیزات پیشرفته پزشکی، نتیجه مطلوب را ایجاد می کند.

مجسمه سازی سرد

مجسمه سازی سرد یا کرایولیپولیز روشی برای کاهش چربی ناخواسته است که پزشک در مطب اقدامات لازم را برای کاهش چربی انجام می دهد. معمولأ در هر ماه 2 جلسه در مطب حضور پیدا می کنید و هر جلسه درمانی نیز حدود 1 تا 3 ساعت طول می کشد. بیشتر بیماران پس از 3 ماه متوجه تغییرات می شوند. در روش مجسمه سازی سرد، 15 تا 20 درصد از چربی های ناحیه شکم، ران، پهلو و پشت از بین می رود.

در روش مجسمه سازی سرد، سلول های چربی مورد هدف قرار می گیرند و با استفاده از فناوری Coolsculpting آن ها را منجمد می کند. به مرور زمان سلول های چربی می میرند و بدن به طور طبیعی آن ها را دفع می کند. روش مجسمه سازی روشی برای جلوگیری از تجمع مجدد چربی نیست بلکه فقط بخشی از چربی های موجود را از بین می برد پس برای داشتن اندام زیبا لازم است سبک زندگی سالم داشته باشید.

اسلیو معده

در این روش برای کاهش حجم معده بخشی از آن از سوی پزشک برداشته می شود تا فضای انباشته شدن غذا کاهش یابد. پس از جراحی شخص با خوردن مقدار کمی غذا احساس سیری می کند و با دریافت کالری کم تر به تدریج لاغر می شود. اگر بعد از لاغری، پوست بدن شل و افتاده شد از جراحی ابدومینوپلاستی استفاده کنید.

جمع بندی

امروزه با پیشرفت روش های جراحی و تجهیزات پزشکی، جراحی زیبایی شکم با بالاترین سطح از ایمنی و احتمال زیاد دستیابی به نتیجه دلخواه بیمار انجام می شود. روش های مختلف برای زیبایی شکم از طریق برداشتن چربی و پوست اضافه با تشخیص پزشک با توجه به شرایط جسمانی بیمار به کار گرفته می شود.

عمل‌های ترمیمی و زیبایی پیچیده و سخت هستند. اما با وجود دکتر کامبیز ایزدپناه فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و زیبایی نگران نتیجه عمل خود نباشید. ایشان با تجربه کاری و تخصصی که در این زمینه دارند، تجربه بهترین عمل را در ذهن شما نقش خواهند بست. همچنین در پیج اینستاگرام دکتر کامبیز ایزدپناه می توانید نمونه عمل های ایشان را ببینید.