» خانه » مطالب » از کجا دریچه کولر آلومینیومی جنس خوب بخرم

از کجا دریچه کولر آلومینیومی جنس خوب بخرم

از کجا دریچه کولر بخرم

دریچه کولر از جمله ابزارهایی است که بدون وجود آن استفاده از کولر برای ساختمان‌ها نیز تقریبا غیر ممکن خواهد بود. احتمالا با گرمای هوا اولین چیزی که به ذهن شما خطور خواهد کرد داشتن کولر و هوای دلنشین و خنک است. کولرها نقش بسزایی در زندگی ما ایفا می‌کنند.

 خنک کردن محیط به سال‌های بسیار دور حتی قبل از پیدایش این وسیله باز می‌گردد زمانی که مصریان باستان برای خنک کردن محیط زندگی خود از نی‌هایی بزرگ و نصب آنها دورتادور خانه استفاده می‌کردند و با خیس کردن آنها و وزش باد هوایی خنک ایجاد می‌شد که زندگی و کار در گرمای طاقت فرسا را مقدور می‌ساخت.

  امروزه در تمامی ساختمان‌ها؛ قرار دادن کولر و نصب و راه‌اندازی کانال کشی از اصلی‌ترین مواردی است که باید مد نظر قرار داد که دریچه‌ها یکی از مهم‌ترین آنها هستند. دریچه‌ها ویژگی‌های زیادی دارند که در این مطلب قصد داریم به تمامی آنها بپردازیم.

دریچه کولر و کاربرد آن

دریچه یک قطعه مهم برای سیستم تهویه و خنک کننده هوای محیط زندگی است. هوای خنکی که توسط کولر ایجاد می‌شود با کمک دریچه‌ها به داخل منتشر خواهد شد و اگر دریچه وجود نداشته باشد این کار با مشکل مواجه می‌شود. در پاسخ به این سوال که کاربرد دریچه‌ها چیست؟! باید بگوییم که دریچه‌ها کاربردی هستند و اهمیت زیادی در سامانه‌های تهویه هوا دارند.

با استفاده از دریچه‌ها می‌توان جریان هوا را به خوبی تنظیم نمود و با وجود آن تهویه محیط نیز آسان‌تر انجام داده می‌شود. از اجزای مهم دریچه‌ها مربوط به دمپرها است. دمپر پوشش فلزی در دریچه است که با باز کردن آن می‌توان مقدار هوای خنک را وارد محیط کرد و همچنین با بستن آن می‌توان از ورود هوای خنک به محیط جلوگیری نمود.

برای خرید دریچه کولر و یا تعویض دریچه‌های قدیمی باید از تولیدکنندگان معتبر و حرفه‌ایی اقدام نمایید. خرید دریچه‌های بازاری ممکن است اندازه و ابعاد هماهنگی نداشته باشند و شما را با مشکل مواجه نمایند.

معرفی جنس‌های مختلف دریچه‌های کولر

با پیشرفت چشمگیر در تمامی حوزه‌ها باید بگوییم که حوزه ساخت کانال و دریچه‌های کولر نیز دست خوش تغییرات زیادی شده است و مدل‌های مختلفی از آنها امروزه در بازار موجود هستند. دریچه کولر مدل‌های مختلف زیادی دارند و انتخاب و خرید آنها بستگی به نیاز و سلیقه کاربر دارد. شرکت تهویه سان یکی از تولیدکنندگان با تجربه و حرفه‌ایی در زمینه ساخت انواع دریچه‌ها هستند که می‌توانند هر نوع دریچه را با توجه به نیاز و درخواست مصرف کننده به صورت تضمینی تولید و ارسال نمایند. در ادامه قصد داریم به چند نمونه پر فروش از انواع دریچه‌ها بپردازیم.

جنس پلاستیکی

دریچه‌هایی با جنس پلاستیکی یکی از پرکاربردترین‌ها در این حوزه هستند. این نوع دریچه‌ها به دو دسته پلاستیکی یا پی وی سی تقسیم می‌شوند که هر دو از مقاومت بالایی برخوردار خواهند بود. انواع مدل‌های دریچه‌های پلاستیکی از قبیل چهارگوش و دایره‌ایی موجود است. یکی از مزیت‌های این نوع دریچه‌ها قابلیت شستشو و وزن سبک آنها است.

دریچه‌های جنس پلاستیکی عموما در مقابل نور آفتاب و باد و باران مقاومت زیادی دارند و به راحتی می‌توانند در برابر هر نوع ضربه‌ایی از خود مقاومت نشان دهند.

جنس آلومینیومی

دریچه‌های آلومینیومی از جمله دریچه‌هایی بوده‌اند که از دیرباز مورد استفاده قرار داده شده‌اند. این جنس از دریچه‌ها دارای مقاومت بلند مدت است و می‌تواند در مقابل هر نوع شرایط جوی به خوبی عمل نماید. دریچه‌های آلومینیومی بیشترین کاربرد را دارد و جزو اولین‌ها در این حوزه بوده‌اند.

جنس آهنی

در ابتدا دریچه‌ها با استفاده از آهن ساخته می‌شد و اکنون نیز با وجود تنوع زیاد در این حوزه؛ این مدل از دریچه‌ها کاربرد زیادی دارند. دریچه‌های آهنی کاملا مقاوم و غیر قابل اشتعال هستند این نوع دریچه‌ها از ورق‌های روغنی و ضخیم ساخته می‌شوند که کاملا کاربردی هستند تنها موردی که می‌توان به عنوان معایب اصلی این نوع دریچه‌ها نام برد سنگین وزن بودن دریچه‌های آهنی است.

جنس چوبی

امروزه اغلب افراد به سمت محصولات و لوازمی که جلوه بیشتری دارند روی می‌آورند زیرا زیبایی محیط اولویت بیشتری برایشان دارد. یکی از مدل‌های فانتزی و شکیل دریچه‌ها شامل نوع چوبی آنها می‌شود. دریچه‌های چوبی اغلب از جنس ام دی اف با کیفیت هستند و زیبایی زیادی به محیط می‌دهند. این نوع دریچه‌ها در رنگ‌های مختلف با هر طرحی مناسب با دیوار نصب خواهند شد. نوع درپوش دار و بدون درپوش از این دریچه‌ها وجود دارد که مقاومت و کاربرد بسیار مفیدی دارند.

ممکن است جنس‌های دیگری از دریچه‌ها وجود داشته باشند اما مهمترین آنها را برای شما برشمرد که هر کدام شامل انواع مختلفی از دریچه‌ها خواهند شد. برای تهیه و سفارش این محصولات می‌توانید با مجموعه ما در ارتباط باشید تا شما را در انتخابی بهتر راهنمایی نماییم.

معرفی انواع مختلفی از دریچه‌ها

دریچه‌ها فارغ از جنسی که دارند؛ دارای انواع مختلفی نیز هستند. استفاده از انواع مختلف دریچه‌ها بسته به نیاز و سلیقه شما خواهد بود. اگر تمایل به داشتن محصولات مقاوم و ساده دارید می‌توانید از انواع محصولات پلاستیکی و آهنی استفاده نمایید اما برای خرید محصولات فانتزی و شیک می‌توانید اقدام به خرید انواع دریچه‌های چوبی و فانتزی نمایید.

دریچه‌های خطی

دریچه‌های خطی ظاهری ساده، شیک و کلاسیک دارند. این نوع دریچه‌ها به صورت دستی قابل تنظیم خواهند بود و می‌توانند هوا را به خوبی هدایت کنند. این نوع دریچه‌های زوایای مختلف 30،40 و صفر درجه دارند. محل قرارگیری این نوع دریچه‌ها داخل سقف، دیوار و یا سقف کاذب است.

دریچه‌های مشبک

این نوع دریچه‌ها ساختاری مشابه با دریچه‌های خطی دارند اما بیشتر شبیه لانه زنبور هستند به همین دلیل است که به آنها دریچه‌های مشبک گفته می‌شود. از این نوع دریچه‌ها می‌توان برای هر نوع محیطی استفاده کرد به عنوان مثال هتل‌ها، منازل، ادارات مکان‌های مناسبی برای این نوع دریچه است.

دریچه‌های سقفی

دریچه‌های سقفی داخل سقف قرار می‌گیرند و بسیار خاص و پرطرفدار هستند. این نوع دریچه‌ها برای تهویه هوای محیط مناسب هستند و مکش خوبی دارند. از جمله این نوع دریچه‌ها می‌توان به دریچه نوع تایلی اشاره داشت.

مواردی که هنگام ساخت دریچه باید به آنها توجه داشت؟!

یکی از اصول اولیه هنگام خرید هر محصولی رعایت یک سری نکات برای انتخابی مناسب و اصولی‌تر است. برای خرید دریچه‌ها نیز بایستی نکاتی مهم را در نظر داشته باشید تا انتخابی اشتباه را تجربه نکنید. یکی از مهمترین این نکات خرید از شرکت‌های معتبر و مورد تایید است که محصولاتی با کیفیت و تضمینی را به دست مصرف کننده می‌رساند.

جنس دریچه

جنس دریچه اهمیت زیادی در طول عمر آن دارد. دریچه کولر از جمله لوازمی است که معمولا برای استفاده بلند مدت خریداری می‌شود به همین دلیل بایستی اقدام به تهیه مرغوب‌ترین جنس آن نمود. امروزه در بازار جنس‌های مختلفی از این محصولات وجود دارد که با تحقیق و مشاوره درست می‌توانید به محصول کاربردی دست پیدا کنید.

ابعاد دریچه

دریچه‌ها ابعاد مختلفی دارند و این بستگی به اندازه کانال و نوع آن دارد. برای سفارش این محصولات بایستی به صورت دقیق اقدام به اندازه‌گیری دریچه نمایید و یا درخواست انجام این کار را از افراد متخصص نمایید.

کیفیت ساخت دریچه

هنگام خرید دریچه‌ها حتما به کیفیت ساخت آنها توجه داشته باشید. دریچه‌های بازاری کیفیت مناسبی ندارند و معمولا برای بلند مدت جوابگو نخواهند بود.

قیمت دریچه

قیمت دریچه رابطه مستقیمی با کیفیت آن دارد. شما به عنوان مصرف کننده بایستی انواع مدل‌های مختلف را با توجه به بودجه‌ایی که در اختیار دارید بررسی کرده و اقدام به خرید نمایید.

نحوه مراقبت از دریچه‌های کولر

مراقبت از دریچه‌ها مانند هر محصول دیگری که نیاز به مراقبت دارد خواهد بود البته ساختار دریچه کولر به نوعی است که نیاز به مراقبت به صورت مادام و همیشگی ندارد و می‌توان هر از چند گاهی اقدام به تمیز یا شستشوی آنها کرد و یا در فصولی که نیازی به استفاده ندارند از درپوش یا مسدود کننده برای آنها استفاده کرد.

نحوه مراقبت از این محصولات به صورت سالی سه الی چهار بار است که بایستی ابتدا کاملا مماس با دریچه قرار بگیرید به طوری که تسلط کافی با دریچه را داشته باشید. سپس با کمک مواد پاک کننده و دستمال اقدام به تمیز کردن قسمت‌های خارجی دریچه نمایید تا گرد و غبار و آلودگی از روی آن پاک شود.

برخی از دریچه‌ها قابلیت شستشو دارند و می‌توانید با از جا کندن آنها به آرامی اقدام به شستشو و پاک کردن نمایید اما در خصوص دریچه‌های چوبی این کار توصیه نخواهد شد زیرا موجب خراب شدن و برآمدگی سطح چوب خواهد شد.

کلام آخر

از زمان پیدایش کولرهای آبی استفاده از انواع دریچه‌ها لازم و ضروری بوده است. امروزه انواع مختلفی از این محصولات تولید و ساخته شده است که پیشنهاد ما به شما خرید از یک برند و شرکت معتبر است. دریچه‌های بدون کیفیت نمی‌توانند کاربردی باشند و ممکن است بعد از مدتی استفاده نیاز به تعویض مجدد داشته باشند.