» خانه » آموزش » چگونه یک مپ فریبنده در کلش اف کلنز بسازیم

چگونه یک مپ فریبنده در کلش اف کلنز بسازیم

 

مپ های فریبنده

این سوال خیلی مهمیه. که شما مپتون رو در دفاع از چه افرادی میچینین. اگر مپتون رو در دفاع از حملات ساده کسب لوت بچینین، در نهایت شما موفق میشید.

اما به چه قیمتی؟ به قیمت اینکه کسی دیگه با نیروی مختصر به شما حمله نمیکنه چون از قیافه مپتون تشخیص میده موفق نخواهد شد. پس شما رو رد میکنه.

پس شما درسته که مپ خوبی دارید اما در واقع شکست خوردید. با نبردن دفاعی که میتونستین ببرید در واقع در نهایت میبازید.

با رد کردن مپ شما نفراتی به شما حمله خواهند کرد که با نیروی قوی تری که با خودش آوردن میان و مپ شما رو با خسارتهایی زیادی روبرو میکنن اعم از لوت و تروفی.

کاری که میخوایم بکنیم اینه که: مپتون رو از چیزی که هست ضعیف تر نشان بدیم.

 

طراحی روانشناختی مپ در کلش آو کلنز


امیدوارم که تاحالا خیلی شما رو سردرگم نکرده باشیم که مطلب رو تا قبل از اینجا رها کرده باشید! بیاید رو چیزایی کار کنیم که یه بازیکن وقتی میرسه به مپ های ما اون رو به اندازه کافی ضعیف ببینه تا با خودش فکر کنه که میتونه و به بیس ما حمله کنه.

به نظر سنجی پست پایین دقت کنید که سوالش بر این اساس است:

چه چیزایی باعث میشه شما از حمله به یک بیس صرفه نظر کنین:

 

image

 

درنتیجه ما عامل اصلی که افراد بیس ما رو رد میکنن رو داریم ، یا به عبارت دیگه چرا افراد فکر میکنن بیس ما (بیش از اندازه) قویه.
بخاطر داشته باشین، مقصد نهایی ما اینه که از بیس ما رد نشن برا اینکه وقتی رد بشن فکر میکنن که نمیتونن در حمله به بیس ما پیروز بشن که یعنی ما حمله رو میبریم.


ما میخوایم که یه سری از این نکات رو که باعث میشه بیس ما کمتر خطرناک بنظر برسه رو بررسی کنیم (بدون اینکه واقعا کمتر خطرناک بشه)

 

دیواره های سطح بالا

چیز واضحیه که دیواره های سطح بالا بازیکنای زیادی رو میترسونه. با اینکه آپگرید کردن دیواره ها خیلی وسوسه انگیزه اما ضروری هم نیست.

برای اجرای مقاصد بالا شما باید دیواره ها رو در اولویت خیلی پایینی قرار بدین در لیستتون تا حدی که دیواره های سطح 8 یا سطح 9 رو کامل کنین.

اگر اونها رو آپگرید میکنین همیشه از مرکز شروع کنین:

 

image

 

اگر میپرسید چرا؟ جواب سادست چون والبریکرها درهرصورت دیواره ها رو درهم میشکنن و این به این معنیه که حلقه بیرونی در اغلب موارد از دست میره،



گرچه بیشتر افراد درهنگام حمله تمام والبریکراشون رو خرج لایه بیرونی میکنن و نیروهای دیگشون باید از پس دیواره های لایه های درونی بربیان.

 

 

 
    والبریکرهای لازم برای منحدم کردن دیوارها
 سطح دیوار     Wall1 Wall2 Wall3 Wall4 Wall5 Wall6 Wall7 Wall8 Wall9 Wall10 Wall11 Wall12
    1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
سطح

والبریکر

1 1 2 2 2 3 5 6 7 9 12 15 18
2 1 1 2 2 3 4 4 5 7 9 11 14
3 1 1 1 1 2 3 3 4 5 6 8 9
4 1 1 1 1 2 2 2 3 4 5 6 7
5 1 1 1 1 1 2 2 2 3 3 4 5
6 1 1 1 1 1 1 2 2 2 3 3 4

 

یه دیواره لول 7 به مقدار 2500 تا هیت پوینت داره و یک دیوراه لول 8 هم 3000 تا هیت پوینت داره. در نتیجه همونطور که توی تصویر بالا هم میبینین 2تا والبریکر سطح 4 برای دیواره سطح 7 و 3 تا والبریکر سطح 4 برای دیواره سطح 8 اونا رو نابود میکنه. شما تاحالا دیدین کسی فقط با 2 تا والبریکر برا حمله بیاد؟ فک نمیکنم، پس ما میتونیم این فرض رو داشته باشیم که اغلب حمله کننده ها 5 تا والبریکر رو با خودشون میارن که با ریختن اونها به سمت لایه بیرون فورا راه به باز میشه، که لول 7 یا 8 هم دیگه اهمیتی نداره.

 

طراحی بیس فریبنده

 

ما همیشه میبینیم که بیشتر افراد از بیسی که بخوبی چیده شده باشه رد میشن، که کار معقولی هم هست،

درسته؟ البته که درسته! اما بیس که خوب چیده شده اصولا چه بیسیه و چرا افراد ازش رد میشن؟
من یه مدتی زمان صرف این موضوع کردم که دقیقا رفتار خودم رو ببینم که از چه بیسی رد میشم و به کدوم حمله میکنم و پاسخم اینه: خوب به معنی قوی نیست.


زمانی که یه بیس، بدون هیچ مانع (Obstacles) ببینم یا فقط موانع در نوار بیرونی چمنها باشن، منظم و آراسته بصورت متقارن باشه و من حس کنم که یه نفر زمان نسبتا زیادی صرف چیدن این بیس کرده باشه قبل از حمله کردن دوبرابر روش فکر میکنم.


اگر کسایی هستن که فکر میکنن بیس های متقارن و تروتمیزشون بدون هیچ مانعی خیلی خوب و قوی هستن و باعث میشه افرادی تمایل داشته باشن بهشون حمله کنن این فرض غلط است .

در ازاش بیس هایی با ظاهر خلاف عرف و ازاد وجود در که در عمل برای منظور ما بهترن. دلیل هم اینه که این بیس ها باعث تمایل پیدا کردن ضعیف ترها به حمله کردن میشن.

صحبتم درمورد مپ های عجیب و غریب به شکل بتمن یا طراحی های اسکلت و غیره نیست، دارم از مپ های به این شکل صحبت میکنم:

 

اگه من یه بیس مثه تصویر بالا ببینم حتما چند لحظه ای بیضشتر میبینمش و مطمینم شما هم اگه بهش بربخورین همینکارو میکنین! هیچیش منطقی نیست نه میتونین طبق قاعده ای برین جولو و نه طبق چیزایی که قبلا دیدن پیش بینی درستی بکنین.

پس همه کاری که ما باید بکنیم اینه که مپ قدرتمند مون رو مقداری از عرف خارجش کنیم بدون اینکه ضعیفش کنیم.


دست از تروتمیز نگه داشتن مپتون بردارین!

 


شما ازینکه اتاقتونو تمیز نگه دارین خوشتون میاد؟ احتمالا نه! خیلی ساده اجازه بدین یه سری موانع بیرون مپتون بین سازه ها در بیان و بمونن. اونا که برا کسی ضرری ندارن اما اینجوری مپ شما رها شده بنظر میرسه.

حتی میتونین اینکار رو موثر تر بکنین با برنداشتن سنگ قبرای اتکای قبلی که بهتون زدن.یعنی بجای این:

image

تصویر بالا مپ نفر اول گلوبال در تاریخ 10 تیر بود که از همین روش استفاده میکرد.

البته مپ های که برای دفاع اکتیو میشوند این مپ ها نیستن که لو بره و زدنشون اسون هست.


ورود به کانال تلگرام عضویت در پیج اینستاگرام

نظرات
  1. متین گفت:

    لطفا بگید چه جوری هم کاپ و هم لوت های خود را بالا ببریم بدون اتک :lashes:

  2. حسین گفت:

    سلام خسته نباشید یه سوال خیلی مهم از کلن خودمون زمین نفر اولو که ویزیت میزنم خیلی ساده چیده شده ولی وقتی از کلن حریف میبینم زمین طرف با زمینی که من مشاهده میکنم فرق داره و خیلی پیچیده تر چیده شده چجوری این کارو میکنن زمین فرعی چجوری میشه چید ؟

    • سلام
      در روز اماده سازی برای شما مپ حریف مپ معمولیش هست و مپ وارشو نشون نمیده . دلیلشم اینه نتونید مپشو بچینین و در داخل چلنج تستش کنید . و وقتی وار شروع میشه برای شما همون مپی که برای وار فعال کرده نشون داده میشه

  3. ابراهیم گفت:

    سلام. لطفا یک مپ عالی برای تاون 10 بگذارید که هم ضد لاوالون گ ضد ماینر و برای حفظ دارک و گلد و اکسیر خوب باشه :cute: