» خانه » آموزش » نکاتی برای غلبه بر مشکلات هوش مصنوعی هیروها

نکاتی برای غلبه بر مشکلات هوش مصنوعی هیروها

 

براي مايي كه بعضي وقتا كلش بازي ميكنيم ،هممون ميدونيم كه هيروها بعضي وقتا ميتونن كارهاي عجيبي انجام بدن با به بازار اومدن بيلدر بيس ، هيروي بتل ماشين ، لول تازه اي از موقعيت عجيبي درست كرد و من فكر كردم كه اين مربوط به زمان هست تا اين موضوع مورد بحث قرار بگيره.

فكر ميكنم تا اينجا فهميدين كه براي اين راه حل جادويي وجود نداره، ولي بعضي وقتا ميتونين از به وجود اومدن اين صحنه ها جلوگيري كنين. همچنين فهم هاي عميق درباره هوش مصنوعي ميتونه بهتون كمك كنه.

چگونگي كار كردن هوش مصنوعي هيرو در كلش

اول ازهمه ، هوش مصنوعي هيرو در مقايسه با بقيه زياد يا كم خراب نيست ( خيلي فرقي نداره)
موضوعي كه زياد مورد بحث قرار ميگيرن به خاطر اينه كه اونا اكثرا توي وظيفه بزرگي هستن يا توي اول يا اخر حمله قرار دارن.

به هرحال ، اين زياد اتك هاي خراب شمارو كمتر خراب نميكنه .
فكر ميكنم تونستم صحنه هاي عجيب متعددي براتون نشون بدم ( و تك تكتون ميتونين بيشماري رو اضافه كنين)،
ولي اين نكته اي نيست كه اينجا ميخوام اشاره كنم.

در واقع ، من يكي از اين صحنه هارو جوري نديدم كه اخرش هوش مصنوعي هيرو كاري كه توي كد قرار داده شده بود رو انجام بده. حتي صحنه به حدي عجيب باشه كه هيرو ها اونو انجام ميدن.اين كار ،حالت آزار دهنده اونارو كمتر نميكنه هيچ ،بلكه نشون ميده كه شما ميتونين از صحنه هاي متعدد با اطلاعات خودتون تقريبا بفهمين كه هيروها چه كاري قراره انجام بدن .

 

اینجا چند نکته میگیم که خیلیا تو ذهنشون نگه نمیدارن

 

هدف گیری مجدد هیرو ها

فکر میکنم شما وضعیت های متعددیو مخصوصا تو بیلدر بیس دیدید که بتل ماشین شما برای زدن یه نیروی گارد پست به مرکز مپ میره.
به محض اینکه هیروی شما در مخدوده دید یه سازه دفاعی یا نیرو بشه مستقیم میره سراغش!این موضوع همچنین وقتی کار میکنه که یکی از نیروهای شما نزدیک هیرو باشه و مورد هدف یه سازه (یا نیروی)دفاعی قرار بگیره.
مخصوصا در بیلدر بیس،این اتفاق مانند چیزی که تو عکس زیر میبینید معمولا زیاد رخ میده.

 

 

 

چطور این مشکلو حل کنیم؟

با این علم،شما میتونید این موضوعو موقع برنامه ریزی برای اتک زدن بفهمید.در اکثر مواقع که گارد پست بغل کراشر قرار داره میتونید ایتو پیش بینی کنید.ساده ترین راه اینه که از سمتی حمله کنید که نیروها موقع زدن نیروهای گارد پست زیر کراشر قرار نگیرن.

 

محدوده دید هیروها

بسیار خب من یه نمونه خیلی خوب از معرفی کنون کارت توسط powerbang یوتیوبر دارم که دیوانه وار پیش میره.
در نگاه اول،شبیه یه باگ خیلی بزرگه!اما یکم که دقیق تر نگاه کنید میبینید که کنون کارت به نزدیک ترین ساختمون شلیک میکنه که بسته به محل حرکت کنون کارت متفاوته

 

میخوام از این موضوع استفاده کنم و چیزی به نام “دامنه دید” یا همون بُرد رو بهتون معرفی کنم. میتونین فاصله ای که نیروها و هیروها میتونن “ببینند” رو تصور کنین(همچنین ممکنه ازش بعنوان “ناحیه جستجو” هم یاد بشه)

اینم اعداد و ارقام مربوط به هیروهای شما:

  • آرچر کویین: 10 کاشی
  • کینگ بربر: 9 کاشی
  • گرند واردن: 10 کاشی

در تصویر زیر (که بخاطر حضور دیواره های آبی رنگ مشخصه قدیمی هم هست!) رفتار هیروها رو بررسی میکنیم:

 

 

 

طبیعتا انتظاتر میره بعد از مخزن گلد، کویین هم مثل کینگ بره به سمت تاون هال. اما در عمل اتفاق دیگه ای میوفته:

 

 

 

کویین به سمت باراک میره! دلیل اینه که کویین میتونه 1 خونه بیش از کینگ رو ببینه. به این معنی که این دو همیشه به سمت اهداف یکسانی نمیرن. این رو به خاطر بسپارید.

 

اما واردن داستان دیگه ای داره!

واردن متفاوت عمل میکنه چون اسا یک واحد پشتیبان درنظر گرفته میشه، نتیجتا بهتره همواره به دنبال گروه های پرتعداد تری از نیروهای شما باشه. اون به همون سازه ای حمله میکنه که گروه پرتعدادتری از نیروهای شما(از نظر ظرفیت کمپی) دارن بهش حمله میکنن و تا زمان نابودی اون سازه همچنان بهش حمله میکنه.
درتصویر زیر بخوبی میتونین این مورد رو مشاهده کنین که واردن کاملا بیخیال خونه کارگر شده.

 

 

رفع ایرادهای کویین واک

بیشتر بازیکنا از کویین واک بخاطر قدرت بالای اون استفاده میکنن. وضعیتی که حتما همگی تاحالا باهاش روبرو شدیم اینه که کویین مسیری کاملا غلط نسبت به انتظار ما طی میکنه و خواست ورود کویین به داخل بیس بوده درحالیکه کویین در حال طی مسیر در گرداگرد بیرون بیس هستش.
در ابتدا شما میتونین با وارد کردن تعداد لازم ویزاد یا آرچر اون سازه ای که کویین رو به سمت نامناسبی میکشه رو بزنین تا باعث بشه کویین شما مسیر دلخواه شما رو طی کنه.

 

 

 

زمانیکه شما انتظار ورود کویین به داخل بیس رو دارید باید بوسیله والبریکر و کمی نیرو برا خلوت کردن جلوی محل ورود، اون قسمت رو برای کوین آماده کنین.

 

ورود به کانال تلگرام عضویت در پیج اینستاگرام

 

 

نظرات
  1. مهدیzto گفت:

    سلام
    شما در مقاله کنترل هیرو در اتک محدوده بینایی رو 9 کاشی برا کویین بیان کردین ولی الان شده 10 کاشی
    1ایا فرق هست ش بین بینایی کویین با جستجوش؟
    2از نظر کاشی مخزن نزدیک تره حالا چرا باراکس؟
    3جستجو کویین دایره ایا؟ اگه در موقعیت درفاصله 10کاشیه جستجو و9 کاشیه دید دو یا چند وسیله باشه کدوم رو میزنه؟ایا نقطه پیاده در مسئله بالا مهم است چون اگه مساوی هست فاصله ها مینا رو بذاره رو محل پیاده سازی ؟؟؟
    4 تو اتک از دو کلن twcایران پرشین و استورم
    کویین واک زدن شون جای بسیار سوال داره که که میطلبه این اتک های انالیز کویین و والبیکر کنید با استناد ب اموزش ها که گذاشتید.
    که استورمتو کانال ش کمی توضیح داده ولی این کار عالی رو که با انجام ش میشه لذتی دوباره ای ب بازی داد تا اتکرهای متوسط حرفه ای شن
    در مورد تبیلت وفایده اون تو اتک وار هم توضیح بدید

  2. HAMID گفت:

    سلام پستتون عالی بود ولی فقط میخاستم بگم یه اسکی ممنوع هم باید تو سایت بنویسین شاید بعضیا عوض شن دو ساعت بعد از پست شما کانال ******* همین رو با این عکسا و تقریبا همین نوشته ها (بعضی جاهاشو تغییر داده ما نفهمیم) و حذف کردن ویدیو ولی نوشتن پست بالاش گذاشته سایتش فقط خواستم بگم اگه بهشون دسترسی دارین از طرف من بهشون بگین یکم باشعور باشن