» خانه » اخبار » واعظی: کلش اف کلنز فیلتر نیست

واعظی: کلش اف کلنز فیلتر نیست

 img10241923

واعظی: کلش اف کلنز فیلتر نیست
یکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ – ۱۸:۰۰

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره فیلتر بازی رايانه ای «کلش آف کلنز» گفت:

مصوبه کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه، بحث فیلتر نبوده است اما برای اجرای مصوبه، اختلال هایی به وجود آمد.

«محمود واعظی» امروز (یکشنبه) در حاشیه نشست تخصصی «دولت الکترونیک و محیط زیست»در ساختمان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به خبرنگاران اعلام کرد: دیروز این موضوع (اختلال در بازی کلش اف کلنز) در شورای عالی فضای مجازی مطرح شد و انشاالله قرار است ساماندهی شود.

کلش آف کلنز (Clash of Clans- جنگ قبایل) یک بازی در تلفن همراه است که توسط شرکت فنلاندی سوپر سِل(Supercell) برای نخستین بار در سال 2012 برای سیستم‌عامل‌های آی.اُ.اس(iOS) شرکت اپل عرضه شد.
این بازی یکی از پرفروش ترین بازی ها موبایلی – اینترنتی دنیاست که طبق آمار اعلام شده از سوی این شرکت، روزانه 654 هزار دلار برای گردانندگان آن درآمد زایی دارد. این بازی میان جوانان ایران نیز با استقبال همراه شده و از محبوبیت زیادی برخودار است.
در پی بروز اختلال هایی برای این بازی در یک ماه گذشته، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در گفت وگو با ایرنا، از دسترس خارج شدن بازی کلش آف کلنز را بی‌ارتباط با وضعیت اینترنت کشور دانست و اعلام کرد اطلاع ‌رسانی در این باره برعهده دبیرخانه کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پنجشنبه گذشته در پی اعتراض شماری از کاربران این بازی در یکی از صفحات اجتماعی خود نوشت: اعتراض هایی به اختلال بازی کلش از سوی دنبال کنندگان صفحه اجتماعی ام مطرح شده است که آن را به اطلاع کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه خواهم رساند.
خبرگزاري ايرنا

عضویت در کانال تلگرام

بروز رسانی پنجم

image
حسن کریمی قدوسی مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای ایران ساعاتی پیش نسبت به اعمال محدودیت بر بازی موبایلی «کلش آو کلنز» و حذف آن از کافه بازار واکنش نشان داده و ضمن ابراز بی اطلاعی تقصیرها را گردن کارگروه مصادیق محتوای مجرمانه انداخته است.

همانطور که میدانید طی یک ماه گذشته ماجراهای گسترده ای پیرامون وضعیت دسترسی به بازی پرطرفدار و محبوب کلش آو کلنز اتفاق افتاده است و در حالی که کمتر کسر انتظارش را داشت، دسترسی به این بازی محدود شده و کافه بازار نیز به عنوان تنها موسسه رسمی همکار با استودیو «سوپرسل»، بازی مورد بحث را حذف کرده است.

 

image

 

بعد از آنکه اوایل ماه گذشته امکان ورود به اغلب بازی های سوپرسل با آی پی ایران برای مدتی قطع شده بود، کریمی قدوسی به عنوان مدیرعامل موسسه ای که وظیفه کنترل و نظارت بر محتوای بازی های رایانه ای را بر عهده دارد، دلیل بروز مشکل را اختلال در اینترنت سراسری کشور دانست.

اواسط هفته گذشته معاون قضایی دادستان کل کشور حرف قدوسی را رد کرد و اعلام داشت این اتفاق به دستور مستقیم کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه صورت گرفته است.

 

image

 

انتشار این خبر و گسترش اعتراضات مردمی، کریمی قدوسی با اشاره بر تعامل مثبتی که بین بنیاد و کارگروه مورد بحث وجود داشته، اظهار کرده اعمال محدودیت مورد بحث بدون مشورت و اخذ نظر کارشناسی آنها صورت گرفته است.

وی مدعی است بنیاد ملی بازی های رایانه ای در حال پیگیری این مسئله بوده و برای رفع مشکل به وجود آمده برای بازی کلش آو کلنز تلاش خواهد کرد.

حال باید دید این مسئله تا کجا پیش خواهد رفت و آیا می توان آینده ای برای کلش آو کلنز در کشورمان متصور باشیم یا همچنان رویه مقابله با بازی های خانمان برانداز، دنبال خواهد شد.

عضویت در کانال تلگرام عضویت در پیج اینستاگرام

خبر شبانگاهی شبکه یک سیما اخباری دروغ و کذب در مورد کلش اف کلنز منتشر کردن .این اخبار به هدی دروغ و بزرگ نمایی است که به جک سال کلشی شباهت دارد . فیمت یک اکانت فول ماکس 1 میلیون تومان خرید و فروش میشود ولی اقازادگان اکانت تاون هال 9 را 1,600 معامله میکند

بروز رسانی چهارم

image

در پی مسدود شدن دسترسی کاربران ایرانی به بازی موبایلی «کلش آف کلنز» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات قول پیگیری این موضوع را داد.

براین اساس دسترسی به این بازی خارجی برای بسیاری از کاربران ایرانی هم اکنون با اختلال مواجه است و البته برخی از کاربران همچنان در دسترسی به این بازی با مشکلی مواجه نیستند.

در پی محدودیت به وجود آمده، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام با واکنش ها و اعتراضات بسیاری از سوی کاربران به دلیل وجود اختلال در دسترسی به این بازی موبایلی مواجه شد.

وی در این باره خطاب به کاربران نوشت: در چند پست اخیر، اعتراضاتی به اختلال بازی «کلش» مطرح کرده اید که این مطالب را به اطلاع کمیته تعیین مصادیق مجرمانه خواهم رساند.

واعظی ادامه داد: مطالب مطرح شده را پیگیری خواهم کرد.گرچه در بعضی موارد به دلیل استفاده از ادبیات نامناسب مجبور به حذف این پست ها شده ام.

 

عضویت در کانال تلگرام

 

image

بروز رسانی سوم

پنج شنبه : 9 دی

طی یکی دو روز گذشته دسترسی کاربران به بازی کلش‌آف‌کلنز با مشکل مواجه شده است. اخبار منتشرشده در این خصوص حاکی از آن است که این بازی قرار است به‌طور کامل فیلتر شود. عبدالصمد خرم‌آبادی معاون قضایی دادستان کل کشور و دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه نیز در اظهاراتی گفته است که اکثریت اعضای این کارگروه با اعمال محدودیت برای دسترسی به بازی «کلش آف کلنز» موافقت کرده‌اند.

ترویج خشونت و جنگ از دلایل اصلی فیلتر شدن این بازی است. تصمیم‌گیرندگان بر این باورند از آنجا که اکثر کاربران بازی کلش‌آف‌کلنز از بین جوانان و نوجوانان هستند، رفته رفته خشونت و خوی جنگجویی در وجود آنها نهادینه شود. نگرانی والدین نیز در این تصمیم بی‌تأثیر نبوده است. اعتیاد فرزندان به این بازی و صرف ساعت‌های طولانی از شبانه‌روز برای انجام آن، نگرانی‌هایی را برای آنها ایجاد کرده به گونه‌ای که والدین نیز موافق ایجاد محدودیت برای دسترسی به این بازی هستند.

اما پس از انتشار این خبر، کاربران علاقه‌مند به این بازی به صفحه اینستاگرام محمود واعظی، وزیر ارتباطات هجوم برده و به این تصمیم انتقاد کردند و خواستار رفع فیلتر آن شدند. برخی از کامنت‌ها را مشاهده می‌کنید.

 

image

بروزرسانی دوم
 image
اعضای کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه با اعمال محدودیت برای دسترسی به بازی «کلش آف کلنز» موافقت کردند.
خبر : سه‌شنبه 07 دی 1395

در چند روز گذشته دسترسی به بازی کلش آف کلنز با مشکل مواجه و سپس رفع شد. بنیاد ملی بازی های رایانه ای نیز اعلام کرد که علت محدودیت در دسترسی به این بازی مشکل اخلال در شبکه اینترنت بوده است؛
اما معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی علت را موضوع دیگری عنوان می کند.

دکتر عبدالصمد خرم آبادی معاون قضایی دادستان کل کشور در گفت وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان در رابطه با اختلال ایجاد شده در بازی «کلش اف کلنز» از اعمال محدودیت برای دسترسی به این بازی خبرداد و گفت: اکثریت قریب به اتفاق اعضای کارگروه تعیین مصادیق با اعمال محدودیت برای دسترسی به بازی «کلش آف کلنز» موافقت کردند.

عضویت در کانال تلگرام

 

وی درباره اینکه به چه علت محدودیت در دسترسی به این بازی بعد از مدتی رفع شد نیز گفت: این کارگروه در اجرای بند( ب) ماده 15 قانون جرایم رایانه ای که همان (ماده 743 قانون مجازات اسلامی)، بخش تعزیرات است ، دستور اعمال محدودیت در دسترسی به بازی کلش آف کلنز را صادر نموده است.

image

معاون قضایی دادستان کل کشور در امور فضای مجازی اعلام کرد به موجب ماده قانونی مزبور ترویج و آموزش اعمال خشونت آمیز از طریق سامانه ها و شبکه های رایانه ای جرم است.
وی گفت: به عقیده صاحب نظران و خصوصا روانشناسان بازی کلش آف کلنز مصداق بارز آموزش و  ترویج خشونت از طریق جنگ قبایل است.
وی اظهارکرد: علاوه براین روانشناسان معتقدند که این بازی حداقل بیست آسیب بسیار مخرب آشکار و پنهان در نوجوانان و جوانان ایجاد می کند و یک بازی به شدت اعتیاد آور  است.
خرم آبادی اعلام کرد: خانواده هایی که نوجوانان و جوانانشان از این بازی آسیب دیده اند و توانایی مقابله با اعتیاد آنان را ندارند مصرانه از کارگروه تعیین مصادیق تقاضای فیلتر این بازی را کرده اندمعاون قضایی دادستان کل کشور در امور فضای مجازی در ادامه گفت: اکثریت قریب به اتفاق اعضای دولتی و غیردولتی کارگروه با اعمال محدودیت در دسترسی به این بازی موافقت کردند و این دستور لازم الاجرا است.

عضویت در کانال تلگرام عضویت در پیج اینستاگرام

خبر فیلتر شدن کلش اف کلنز در رسانه ملی

اخبار شبکه دو 20:30

بروز رسانی قدیم 

photo_2016-11-27_22-49-39

 

 

کلش اف کلنز و کلش رویال فیلتر شدن !!!!
از ساعت سه امروز همه کاربران کلش اف کلنز و کلش رویال با مشکل ورود به بازی مواجه شدن که در ساعت اول همه مثل قبل به کذرا بودن این مسدودیت که قبلا هم با اون مواجه شدیم اشاره کردیم
اما وقتی که جویای تمام ISP ها شدیم متوجه شدیم که این مشکل همه گیر است و مثل سابق فقط مخصوص یک ISP خاص نیست.
البته بعضی از پلیرها به گفته خودشون میتونن وارد بازی بشن از بعضی  ISP ها
در ابتدا از نرم افزارهای رفع تحریم استفاده کردیم برای ورود به بازی
که میتوانید از این لینک دانلود کنید و فعلا به صورت موقت مشکل را حل کنید 
تنها چیزی که مشخص است این است که این مشکل از طرف خود سوپرسل نیست و سرورهای سوپرسل هیچ مشکلی ندارند یا مشکلات گذرای سابق نیست.
البته مطمنن این فیلترینگ قطعی نیست و هر لحظه لغو خواهد شد
مثل خیلی از فیلترینگ های که با اعتراض حذف شدن
یا اصلا شاید به اشتباه فیلترینگ شده باشد که آن هم قابل حذف است ، چون کار فیلترینک بر عهده ربات است.
هر چه است امیدواریم زودتر حل شود
 
این که این مشکل فقط برای ایران است یا خیر؟ هیچ منبع موثقی نداریم ولی از شواهد معلومه که هیچ اعتراضی در فروم سوپرسل از دیگر کشورها نیست و شاید مشکل فقط از ایران باشد
 
 بروزرسانی :
حسن کریمی قدوسی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای، دقایقی پیش در پیامی تلگرامی که برای جمعی از بازی سازان داخلی منتشر کرد نوشت: «بر اساس پیگیری های انجام شده از کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه و کافه بازار، مشکل پیش آمده به دلیل اختلال در اینترنت سراسری کشور است.»
?وی در ادامه بیان داشت که «بدون شک این موضوع همیشگی نخواهد بود» و به زودی باید شاهد برطرف شدن این مشکل باشیم.
این در حالی است که خبرگذاری تابناک  فیلترینک بازی کلش اف کلنز ، های دی و کلش رویال را تایید کرده است.
 
دقایقی پیش سوپرسل به صورت رسمی فیلترینگ بازی در ایران را تایید کرد و اظهاذ داشت که که مشکل از طرف سوپرسل نیست.
 

image

متاسفانه این اتفاق افتاده است و این مشکل از طرف ما نمیباشد شما باید به شرکت های اینترنت خود تماس بگیرید و اگر سایتی در ایران فیلتر شود ، سایت مورد نظر هیچ کاری نمیتواند انجام بدهد 
 
جمله واضح است که اگر فیلترینگ ایران برداشته نشود سوپرسل هیچ  کاری نمیتواند انجام بدهد البته احتمال برداشته شدن فیلترینگ بازی 99 درصد است و با اخباری که امروز منتشر شد اینگونه پیداست که به زودی فیلترینگ بازی برداشته خواهد شد .
image
در جواب سوال دوم ما که خواستار همکاری بیشتر با مقامات ایرانی و رفع مشکل شدیم پاسخ دادند
تیم پشتیبانی سوپرسل در حال پیگیری این مشکل هستند و باز هم متذکر شدند که مشکل از طرف سوپرسل نیست و قول همکاری با مقامات ایرانی را دادند
البته آنها هم از  بدون مشکل بودن بعضی از ISP ها هم خبر دادند.
همچنین نرم افزار کافه بازار هم دلیل مشکلات جدید را اینترنت ایران دانست.
پست بروز شد تاریخ 8 دی ماه 
رفع فیلتر کلش آو کلنز را چه کسی اجرا کرد
دبیرکارگروه تعیین مصادیق از رفع فیلتر بازی کلش آو کلنز ( یک ماه قبل) توسط وزارت ارتباطات و شرکت زیر ساخت گفت.
وی گفت: اکثریت قریب به اتفاق اعضای کارگروه تعیین مصادیق با اعمال محدودیت برای دسترسی به بازی «کلش آو کلنز» موافقت کردند.
خرم آبادی درباره اینکه به چه علت محدودیت در دسترسی به این بازی بعد از مدتی رفع شد نیز گفت: این سوال باید از وزارت ارتباطات و شرکت ارتباطات زیرساخت که مسئولیت اجرای دستورات کار گروه را برعهده دارد پرسیده شود که چرامحدودیت رفع شده است.
دبیرکارگروه تعیین مصادیق درادامه درباره اینکه چرا کارگروه دستور فیلتر این بازی را صادر کرده است و براساس چه ماده قانونی این اقدام انجام شده است، گفت: این کارگروه در اجرای بند( ب) ماده 15 قانون جرایم رایانه ای که همان (ماده 743 قانون مجازات اسلامی)، بخش تعزیرات است ، دستور اعمال محدودیت در دسترسی به بازی کلش آف کلنز را صادر نموده است.
معاون قضایی دادستان کل کشور در امور فضای مجازی اعلام کرد به موجب ماده قانونی مزبور ترویج و آموزش اعمال خشونت آمیز از طریق سامانه ها و شبکه های رایانه ای جرم است.
منبع:خبر انلاین
میتونید اخبار تکمیلی را در کانال تلگرام ما دنبال کنید همچنین راها های ورود به بازی را

عضویت در کانال تلگرام عضویت در پیج اینستاگرام

 

[wdi_feed id=”1″]