» خانه » مطالب »  جاذبه های دیدنی در شهر کوش آداسی و سفر به بدروم و مارماریس

 جاذبه های دیدنی در شهر کوش آداسی و سفر به بدروم و مارماریس

 جاذبه های دیدنی در شهر کوش آداسی و سفر به بدروم و مارماریس

شهر ساحلی کوش آداسی همواره یکی از پرطرفدارترین بنادر کشتی‌های کروز در کنار سواحل دریای مدیترانه است و گذشته از آن آفتاب داغ، آبهای زلال و فیروزه ای رنگ و همچنین شنهای طلایی این منطقه گردشگران  بسیاری را از سراسر دنیا به این شهر می کشاند . به طوریکه کوش اداسی از جمله پر طرفدارترین شهرهای توریستی ترکیه لقب گرفته و سواحل آن در تابستان مملو از گردشگر است.

هتل‌های لوکس با امکانات رفاهی متعدد در سراسر این منطقه دیده می شوند و گاهی خدمات ارائه شده در برخی از آنها بقدری بالاست که گردشگران ترجیح می دهند تمامی ساعات خود را در داخل هتل سپری نمایند. علاوه بر این پارکهای آبی این شهر بسیار مجهز هستند و اغلب خانواده هایی که با فرزندان خود عازم سفر هستند این شهر را بعنوان مقصد انتخاب می کنند. اما کوش آداسی تنها یک شهر ساحلی نیست و آثار تاریخی ارزشمندی در این شهر به چشم می خورد که بازدید از آنها دریچه ای نو از فرهنگ و تمدن این سرزمین را به روی گردشگران می گشاید. در این شهر آثار باستانی با شکوهی همچون  Priene  و شبه جزیره‌ی دیلک (Dilek) قرار دارند که گردشگران را متقاعد می‌کند که برای بازدید از این جاذبه‌ها وقتی را در نظر بگیرند.

جزیره کبوتر (Guvercin Ada)

جزیره‌ی کبوتر در تور کوش آداسی یکی از بهترین مکان‌ها برای گشت و گذار و سپری نمودن روزی زیبا در کنار آبهای مدیترانه و ساحل آرام خواهد بود . علاوه بر این وجود کافه‌های متنوع با محیطی گرم و دوست‌داشتنی گردش در این جزیره را لذت بخش تر خواهد نمود. در نزدیکی شهر کوش‌آدسی ، گذرگاهی با سیصد و پنجاه متر طول قرار دارد که شما را به جزیره دیدنی کبوتر خواهد رساند . حین ورود به این جزیره با بقایای یک قلعه‌ باستانی که از دوران بیزانس به یادگار مانده روبرو خواهید شد که متعلق به قرن سیزدهم میلادی است  و بر روی صخره‌های سنگی ساخته شده است و پس از آن برای مدتها به پناهگاه  دزدان دریایی تبدیل شد .

جاذبه‌ های دیدنی در شهر مارماریس

 

به گزارش سفر باتو ، شهر زیبا و ساحلی مارماریس یکی از محبوب ترین و معروفترین مقاصد گردشگری در کشور ترکیه است و سالانه در فصول گرم سال تمامی هتلهای این منطقه مملو از گردشگر خواهد شد که اغلب انها اروپاییانی هستند که در پی کسب آرامش و لذت از طبیعت مدیترانه ای راهی این منطقه می گردند. این شهر بندری در استان موغله ، در منطقه ای مابین دریای اژه و مدیترانه ی قرار گرفته است.  با تور مارماریس سفر کنید.

سواحل مارماریس

مارماریس از سواحل بسیار زیبا و فوق العاده ای برخوردار است بطوریکه آوازه آن در دنیا پیچیده  و اغلب گردشگران برای کسب آرامش و همچنین لذت شنا در آبهای گرم و زلال مدیترانه راهی این شهر می گردند. مناظر زیبا و طبیعت شگفت انگیز این منطقه دارای امکانات رفاهی متنوعی است که اقامت در هتلهای لوکس و تجربه تفریحات مفرح آبی در کنار وجود پارکهای آبی مختلف و وجود کافه و رستوران های متنوع و عالی تنها نمونه ای از آن است.

موزه های مارماریس

موزه ی مارماریس که در قلعه تاریخی این شهر واقع شده آثار تاریخی ارزشمندی را در خود جای داده است که با بازدید از آن با تمدن و فرهنگ غنی این سرزمین بیشتر آشنا خواهید شد . موزه  “مارماریس هالیجی آحمت اورکای” به آثار قوم شناسی و باستان شناسی تعلق دارد و در جاده استان موغله قرار دارد.

ساحل کیزکومو در اورهانیه

ساحل کیزکومو یکی از زیباترین سواحل مارماریس است که در فاصله حدودا سی کیلومتری از این شهر قرار دارد. این ساحل زیبا و پرطرفدار در محل روستایی به نام اورهانیه واقع شده که بازدید از خود این روستا نیز بسیار سرگرم کننده خواهد بود.  تور بدروم قسمت چند است؟

مراکز خرید در شهر مارماریس

شهر مارماریس دارای مراکز خرید متنوعی است که گشت و گذار در آنها بسیار سرگرم کننده خواهد بود . در این مراکز خرید تمامی برندهای معتبر اروپایی و ترک دارای شعبه هستند و بهترین مکان برای خرید و تهیه سوغاتی خواهد بود.

 

جاذبه های دیدنی در شهر بدروم

‏‏ لنگرگاه تفریحی ‏ ‏‏‏‏‎

‏منطقه دیدنی و زیبای لنگرگاه تفریحی با آبهای فیروزه ای و زلال گردشگران بسیاری را به این منطقه می کشاند ، و تفریحات آبی متنوعی همچون قایق سواری در ابهای زلال و تماشای مناظر طبیعی شگفنت انگیز و رویایی چیزی است که گردشگران را شیفته خود می نماید.  با استفاده ‏از تورهای یکروزه میتوان سوار بر قایق های تفریحی به این سواحل رسید و علاوه بر گشت و گذار در جزیره های مختلف شنا و حمام آفتاب را در سواحل بکر و امن آن تجربه نمود.

‏شهر قدیمی بدروم ‏

شهر قدیمی درست در پشت قلعه سنت پیتر قرار دارد پس میتوان پس از بازدید از این قلعه تاریخی از این شهر باستانی نیز دیدن نمود. گشت و گذار در خیابان های باریکی که از دو طرف با خانه های زیبا و ایوان های پر گل تزئین شده اند جالب و دیدنی خواهد بود. این قسمت از شهر بر خلاف تمامی قسمتهای  دیگر شهر بدروم که بافتی مدرن دارد سبک سنتی خود را حفظ نموده  و وجود کافه های نقلی کنار خیابان به جذابیت آن افزوده است .