» خانه » مطالب » پنانگ و پارک پروانه در کوالالامپور در سفر به  مالزی

پنانگ و پارک پروانه در کوالالامپور در سفر به  مالزی

پنانگ و پارک پروانه در کوالالامپور در سفر به  مالزی

بلندی های گنتینگ

 

بلندی ها و ارتفاعات گنتینگ ، جایی است که مجموعه ای از امکانات تفریحی و رفاهی متنوع در آن پدید آمده است و گردشگران بسیاری را جذب خود می کند. هتل ها و اقامتگاههای منحصر بفرد ، پارکهای آبی، … بخشی از این جاذبه هاست .  این مجموعه تفریحی و تجاری در بالای ارتفاعات تی ‌تی وانسگا در چهل و پنج کیلومتری از شهر کوالالامپور واقع شده است . با ورود و اقامت در این منطقه ، آرامش طبیعت ، را تجربه خواهید نمود و به دور از هیاهوی شهری تعطیلات خود را سپری می نمایید. این منطقه دارای آب و هوایی خنک و کوهستانی است  و کازینو های موجود در آن بقدری مشهور شده که  برخی آن را لاس وگاس مالزی می نامند .

این مجموعه در سال 1964 میلادی و توسط  تن سری لیم گوه تونگ که یک سرمایه دار بزرگ بود طراحی و ساخته شد . وی پیش بینی می کرد با توجه به آب و هوای گرمسیری و استوایی این کشور  ، وجود این مجموعه اقامتی و تفریحی  بسیار پر کاربرد و پر بازده خواهد بود و همینطور هم شد . این منطقه درتمام ایام سال مملو از گردشگرانی است که به دنبال مکانی ایده آل  و زیبا و همچنین ارام هستند.

وی با همکاریهای دولت مالزی توانست این پروژه  را عملی  سازد و در سال 1971 اولین هتل در این مجموعه با نام هتل گنتینگ راه اندازی گردید . گفتنی است بزرگ ترین هتل جهان که به نام ” نخستین هتل دنیا ” شهرت دارد در همین مکان ساخته شده که در کتاب رکوردهای گینس در تور تایلند نیز به ثبت رسیده است .

 

پارک پروانه در کوالالامپور

بازدید از پارک شگفت انگیز پروانه با وجود بیش از شش هزار پروانه رنگارنگ که از صد و بیست گونه مختلف هستند بسیار جالب و سرگرم کننده خواهد بود. در این مجموعه دارای تنوع گیاهی و زیستی بسیاری است بطوریکه بیش از پانزده هزار گونه گیاهی در اینجا گرد آورده شده  که اغلب متعلق به جنگل‌های بارانی هستند  . تماشای گونه نادر پروانه‌ های رنگین کمانی که بسیار غول پیکرند و در قفس‌ نگهداری می گردند از جالب ترین بخشهای این مجموعه است . همچنین پیشنهاد می کنیم بازدید از   گالری حشرات را فراموش نکنید این گالری جایی است که در آن با دیدن هزار پاها و عنکبوت‌های بزرگ مالزیایی به وحشت خواهید افتاد  .

 

 

 

غار میمون ها

معبد باشکوه باتو کیو که به آن غار میمونها نیز گفته می شود جزو اماکن مقدس هندو ها ست که در طول سال مملو از گردشگر و  زائرانی است که برای برآورده شدن آرزو های خود راهی این مکان شده اند. این معبد در دل صخره ها قرار دارد و برای رسیدن آن می بایست از پله های زیادی بالا رفت و در طول این مسیر شاهد مناظر بسیار زیبای طبیعی خواهید بود. این غار در سال 1881 میلادی توسط یک یک آمریکایی کشف گردید که در این مکان مشغول کاوش و گشت و گذار بود. باتو کیو در شمال شهر کوالالامپور قرار دارد و فقط در حدود یازده کیلومتری تا مرکز شهر فاصله دارد بنابر این دسترسی به آن بسیار آسان خواهد بود.  این منطقه در طول دوران استعمار به عنوان یک منطقه تفریحی و سپس بعنوان  مخفیگاه کمونیست ها مورد استفاده قرار گرفت .

 

معبد آرولمیگو‌سری ‌را جاکالیامان

معبد با شکوه  آرولمیگو سری را جاکالیامان  یکی دیگر از مکان های دیدنی است که به محض ورود به آن شاهد تماشای معماری با شکوهی خواهیدبود که تمامی بنای آن را ستون ها ،و  دیوار های شیشه ای فرا گرفته است و سقف آن نیز تماما از شیشه های رنگی ساخته شده است که با تابش نور به داخل آن مناظری حیرت انگیز را خلق می نماید .

جالب است بدانید این بنا در سال 1923 پی ریزی و در سال 1996 توسط یک راهب به اتمام رسید و  در حدود یک میلیون دلار هزینه در بر داشت . این معبد  در شهر جوهر بهرو قرار دارد که در نزدیکی مرز سنگاپور و مالزی است و یکی از قدیمیترین معابد این شهر میباشد.

پنانگ

ایالت پنانگ (Penang) یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در این کشور در تور مالزی است که با داشتن جاذبه ای دیدنی و تفریحی گردشگران بسیاری را به این سمت می کشاند. سراسر این منطقه را رستورانهای متنوع در بر گرفته اند . از غذاهای خیابانی و غرفه‌های خوراکی گرفته تا رستوران های لوکس همه و همه محیطی جذاب و دوست داشتنی را فراهم می کنند . از آن گذشته جاذبه های تاریخی و دیدنی این ایالت کم نیست ‌. معبد کک لوک سی و شهر جرج‌تاون از دیدنی های این منطقه اند . همچنین پنانگ دارای شهر نشینی مدرن است و  آسمان‌ خراش‌ های آن از همه جای شهر به چشم می خورد .

ملاکا

 

به گزارش سفر باتو ، ایالت ملاکا در جنوب پنانگ قرار گرفته و دارای جاذبه های منحصر بفردی است و در میان گردشگران  بسیار پرطرفدار است. ایالت ملاکا دارای جاذبه های تاریخی همچون قلعه‌ی ای فاموسا و کلیسای مسیح است . این منطقه در گذشته تحت نفوذ پرتغالی ها و هلندی ها بوده به همین خاطر در گوشه و کنار این منطقه آثاری از استعمار آنان به چشم می خورد .